    From: Arek <a...@e...net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Dwa pytania o oprogramowanie komputerowe
    Date: Tue, 01 Mar 2005 19:27:59 +0100
    <s...@t...ceti.pl> <cvkmvh$2up$1@inews.gazeta.pl>
    <cvlj6p$bi8$1@korweta.task.gda.pl> <cvllfc$lee$1@inews.gazeta.pl>
    <cvoalc$c0s$1@korweta.task.gda.pl> <cvopfm$eu1$1@inews.gazeta.pl>
    <cvpfd5$8cb$1@korweta.task.gda.pl> <cvpplh$ojv$1@inews.gazeta.pl>
    <cvq39f$t3j$1@korweta.task.gda.pl> <cvq8ve$qa0$1@inews.gazeta.pl>
    <cvqo42$iao$1@korweta.task.gda.pl> <cvqqss$b34$1@inews.gazeta.pl>
    <cvstdb$1uo$1@korweta.task.gda.pl> <cvv9e6$2g1$1@news.onet.pl>
    <d01daa$4ab$1@korweta.task.gda.pl> <d01lts$fat$1@inews.gazeta.pl>
    <d026vd$sio$1@korweta.task.gda.pl>

    Krystian Zaczyk rzecze:
    > To chyba oczywiste, ale dla przypomnienia napiszę:

    Ależ wręcz przeciwnie! Dla mnie oczywistym jest, że nie należą.
    W przeciwnym wypadku zapoznawanie się z treścią książki, słuchanie
    muzyki i oglądanie filmu, zdjęcia, obrazu , należałoby wyłącznie do praw
    autora, a nie nabywcy egzemplarza danego utworu. Czysty absurd!

    Analizując Twoją dalszą wypowiedź - pomijam przy tym, że w Ustawie nie
    ma pkt.4. w art. 50, albo mam coś nieświeżego albo coś Ci się omsnęło w
    numerkach - doszedłem do wniosku , że kluczowym słowem jest
    "zwielokrotnianie".

    Czyżbyś uważał uruchomienie programu za jego... zwielokrotnienie!?

    > Poza tym, ustawa nie definiuje takiego pojęcia, jak "korzystanie z cech
    > użytkowych utworu". Operuje dosłownym pojęciem korzystanie _z utworu_
    > w odniesieniu zarówno np. do definicji licencji, jak i korzystania przez
    > końcowego odbiorcę utworu (np. w w/w art. 75, czy 23 i 27 - choc te dwa
    > ostatnie artykuły nie stosują sie akurat do programów komputerowych).

    W takiej sytuacji korzystanie z programu przeze mnie i np. moją
    dziewczynę byłoby złamaniem prawa, ponieważ jak zauważyłeś art. 23 nie
    obejmuje programów :)
    A to byłby kolejny absurd, czyż nie?

    pozdrawiam
    Arek