eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoDura lex, sed lex › Re: Dura lex, sed lex
  • Data: 2023-11-01 20:16:35
    Temat: Re: Dura lex, sed lex
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 01.11.2023 o 19:52, Shrek pisze:
    > W dniu 01.11.2023 o 19:26, Robert Wańkowski pisze:
    >
    >> A widzieliście to ujęcie? Wiem, że przerysowany z powodu optyki.
    >> https://youtu.be/6Ygh1KVAhq8?si=sIo2Na8gjxpqTpR4
    >>
    >> Tam jest łuk. Czy na tyle "ostry", że BMW jadąc lewym skrajnym zostało
    >> "wyrzucone" trochę na środowy?
    >
    > Nie sądzę - nawet przy tych prędkościach. A nawet jesli to w niczym nie
    > zmienia kwestii winy.
    >
    > Ale policzmy załóżmy 2 tony, promień 5000m, V=315km/h czyli dla równego
    > rachunku 90m/s
    >
    > F=(mVV)/r=(2000*90*90)/5000=8100N - w sumie nie tak malo.
    >
    > To teraz jaki jest potrzebny współczynnik tarcia żeby nie wylecieć?
    >
    > Siła tarcia musi być równa co najmniej 8100N. Ft=umg.
    > u=Ft/mg=8100/2000/9,8=0,4. Szału nie ma ale też jednak trochę musi
    > oponka trzymać - zwłaszcza że jak wykorzystujesz na maxa w hamowanie to
    > nie zosaje wiele na kierunek. No ale nie wzięliśmu pod uwagę pochylenia.
    >
    A potem doucz się, co to jest zmiana kierunku wektora oporu tarcia.
    Zastanawiałeś się kiedyś, czemu w obrabiarkach te pręty prowadzące się
    kręcą?
    --
    (~) Robert Tomasik

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1