  • Data: 2023-10-30 20:51:06
    Temat: Re: Dura lex, sed lex
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 30.10.2023 o 20:13, J.F pisze:

    > A jak kia jechala 100?

    To dalej miałby kilkanaście(dziesiąt) sekund na zwolnienie o 40km/h

    > Alez ma, bo z toru ruchu pojazdów mozna wiele ustalic - ale to
    > specjalisty trzeba ...
    > Specjalista w zasadzie sie posługuje szkolną fizyką na poziomie liceum
    > ..

    Ale co konkretnie chcesz ustalać? Ustalono z jaką prędkością jechał, z
    jaką przydzwonił, że zjeżał z lewego na środkowy pas, ze nie dokończył
    tego manewru bo przyalił w kie, która zjeżdzała na środkowy bo ją
    poganiał długimi. Czego brakuje w tej zagadce?

    > Biegly ma chyba zrekonstruowac wypadek, wina to juz rola prokuratora
    > :-)

    ;)

    > To gdyby był oskarzony.
    > A poniewaz oskarzony ma byc kierownik bmw, to wystarczy
    > "uzasadniona wątpliwość".

    Nie bardzo. Jeśli chcesz przypisać winę kierowcy kii to masz mu ją
    udowodnić a nie uprawiać łotebałtyzm.

    > Przyczynił. A Ziobro go chce za zabójstwo sądzić.

    A to inna sprawa. Niestety sie nie da, co pokazał przykład krystka.
    Ziobro to akurat miał czas i środki, żeby zmienić w tym zakresie prawo.

    > Zasada działa w procesie kierowcy kii.
    > A tego procesu nie będzie.

    I dlatego nie będzie winy kii na zasadzie "a co jeśli... tu wstawić
    dowlną bzdurę po upadku której wstawiamy następną bzdurę"

    > Źle interpretujesz nasze prawo.

    Nie wydaje mi się. Inaczej zawsze można powiedzieć, że zmusili mnie do
    czegoś kosmici/głosy/teleportowałem się na miejsce zbrodni/ dowolną
    bzdurę której nie da się obalić i każdy sąd musialby cię uniewinnić ze
    wszystkiego;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!