eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoDura lex, sed lexRe: Dura lex, sed lex
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.aagw171.neoplu
    s.adsl.tpnet.pl!not-for-mail
    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Dura lex, sed lex
    Date: Mon, 30 Oct 2023 20:13:10 +0100
    Organization: news.chmurka.net
    Message-ID: <1...@4...net>
    References: <uhlkjm$3s24g$1@dont-email.me> <kut%M.26797$2Dq2.6066@fx08.ams1>
    <uhm1lk$ema$1$Shrek@news.chmurka.net>
    <YQB%M.169001$6sw7.155831@fx15.ams1>
    <uhnsgd$3ds$6$RTomasik@news.chmurka.net>
    <uhomif$e20$3$Shrek@news.chmurka.net>
    <1bhb56jf81vhp$.1cbvfuaspi4c8.dlg@40tude.net>
    <uhooj0$4de$2$Shrek@news.chmurka.net>
    <1ebie2sj4vte1.1m0cdo9u19cw4$.dlg@40tude.net>
    <uhotdl$r5i$1$Shrek@news.chmurka.net>
    NNTP-Posting-Host: aagw171.neoplus.adsl.tpnet.pl
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="jfoxwr";
    posting-host="aagw171.neoplus.adsl.tpnet.pl:83.4.178.171";
    logging-data="16804";
    mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1
    Cancel-Lock: sha1:vUdnxLRu3yfqwxc4uSWUrJlJsN0=
    sha256:jILOMXggzbUHMaVgftVdgwmiCFfhERszFovuP0gQjKA=
    sha1:ABn+7q2kTo0Snl0Puc0CBdpInRs=
    sha256:4BzugkdWlCXYNBbMws3A/gfMY2unBvK+pEOp1tlTJ+A=
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:843141
    [ ukryj nagłówki ]

    On Mon, 30 Oct 2023 19:47:37 +0100, Shrek wrote:
    > W dniu 30.10.2023 o 19:17, J.F pisze:
    >>>>> To dalej kierowca BMW nie ma prawa mu z tego powodu wjechać w dupę. Mógł
    >>>>> nie zapiedalać to by nie wjechał.
    >>>>
    >>>> A tego nie udowodnisz, bo nie wiadomo, w jakiej odległosci zajechal
    >>>> droge. Moze i przy 140km/h bmw tez byłby wypadek.
    >>>
    >>> Może, i dalej byłaby to wina kierowcy BMW.
    >>
    >> W zasadzie nie, bo mu drogę zajechano.
    >
    > W zasadzie to tak - jak zmieniali razem to ma w poprzednika nie pierdolnąć.
    >
    >> Co prawda skutki przy przepisowej predkosci byłyby inne ... ale to tez
    >> trudno udowodnic.
    >
    > A gdzie tam - jakby razem jechali w okolicach 140 to by się nie stuknęli
    > bo przecież prędkość względna byłaby kilka-kilkanaście km/h.

    A jak kia jechala 100?

    >>> No co mogą oznaczać ślady z lewego na środkowy (nawet nie do końca) i
    >>> potem bączki, w połaczeniu z filmem>?
    >>
    >> Bączki są po niecentralnym uderzeniu - co od razu widać, skoro jedno
    >> koło urwało.
    >> A po/w bączkach, to juz ślady rózne mogą być.
    >
    > A po to już nie ma specjalnie znaczenia w ustalaniu przyczyny (a co za
    > tym idzie winy).

    Alez ma, bo z toru ruchu pojazdów mozna wiele ustalic - ale to
    specjalisty trzeba ...
    Specjalista w zasadzie sie posługuje szkolną fizyką na poziomie liceum
    ..

    >>> No ale o co ci chodzi - Wina kierowcy BMW jest bezsporna.
    >> Przed procesem mówisz, ze bezsporna?
    > No tak biegły chyba mówi:P

    Biegly ma chyba zrekonstruowac wypadek, wina to juz rola prokuratora
    :-)

    >>> Potencjalna
    >>> "współwina" KII wyimaginowana przez roberta nie do udowodnienia więc
    >>> równa ziobro. Dalej masz równanie: Wina=wina_BMW+wina_KII. Podstawiasz
    >>> wina_KII=ziobro > Wina=WinaBMW+ziobro > Wina=WinaBMW cbdu.
    >>
    >> A do udowodnienia jest, ze zadnej winy kia nie ponosi?
    >
    > No właśnie nie bardzo - żeby przypisać KII (a raczej jej kierowcy) winę
    > należy ją udowodnić.

    To gdyby był oskarzony.
    A poniewaz oskarzony ma byc kierownik bmw, to wystarczy
    "uzasadniona wątpliwość".

    >> Bo wiesz co tam u nas w prawie zapisano - wątpliwosci tłumaczy sie na
    >> korzyść oskarżonego.
    >
    > Konkretnie niedające się usunąć wątpliwości. A tu nie ma wątpliwości, że
    > kierownik BMW przyczynił się do wypadku.

    Przyczynił. A Ziobro go chce za zabójstwo sądzić.
    A i to przyczynienie mozna by IMHO podważyć, ale moze sa lepsze dowody
    na jezdni..

    > Skoro ta sama zasada działa co
    > do kierowcy KII i z niej wynika że nie da mu się bez wątpliwości
    > przypisać winy, to wina kierowcy KII jest równa ziobro.

    Zasada działa w procesie kierowcy kii.
    A tego procesu nie będzie.

    > Zostaje tylko
    > wina kierowcy BMW i to on w takim razie jest winny spowodowania wypadku.
    > koniec pieśni.

    Źle interpretujesz nasze prawo.

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1