  • Data: 2011-07-18 13:22:52
    Temat: Re: Drugie imię
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 18.07.2011 15:01, mokpl pisze:

    > Pewnie nie, ale taki autorski podpis też jest czymś obostrzony i pewnie
    > taki + by się nie załapał.

    No więc widzisz, w omawianym przypadku jest obostrzony tym, że ma być
    czytelny. Jak podpisuję każdemu ze 100 kursantów 10 rubryczek na karcie
    zajęć, to stosuję Szlaczek Uproszczony, bo mam wykonać 1000
    ,,podpisów''. Ale jak mu podpisuję protokół egzaminu, to stosuję podpis
    czytelny.

    > Jeśli jest tak jak piszecie, to po cholerę ten podpis z dowodu skoro
    > ręcznie napisane imię i nazwisko załatwia problem?

    Niespecjalnie często się sprawdza ten podpis, ale choćby po to, żeby
    zweryfikować wstępnie, czy podpisująca osoba jest tą, co powinna.
    Ukradłeś komuś dowód, legitymujesz się nim i podpisujesz Imieniem I
    Nazwiskiem z tego dowodu. Owszem, jak cię złapią, to grafolog np. oceni
    (choć i tak ocena grafologa nie jest nigdy bezbłędna), ale najczęściej
    osoba odbierająca podpis nie chce w ogóle dopuścić do takiego oszustwa.
    Stąd banki np. porównują podpisy ze swoją bazą, a sprzedawcy z podpisem
    na karcie płatniczej. A pewnie w jakiś mniej ważnych sprawach można
    porównać z podpisem na DO.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek