  • Data: 2022-11-09 22:56:25
    Temat: Re: Droga poprzeczna i opuszczana
    Od: rowerex rowerex <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    środa, 9 listopada 2022 o 22:14:51 UTC+1 Robert Tomasik napisał(a):
    > Wydaje mi sie, że będzie miało znaczenie to, w jaki sposób zostanie to
    > skrzyżowanie wykonane. U mnie na jednym skrzyżowaniu zrobili
    > warszawocentryczną drogę dla rowerów po zewnątrz. I teraz pytanie, czy
    > ta współcentryczna droga jest częścią tej drogi w rondzie, czy częścią
    > skrzyżowania.

    Ja mam jeden wniosek i dwie koncepcje (rondo symetryczne, bez wydziwiań).

    Wniosek: stare zasady nie mogą obowiązywać, bo droga dookoła wyspy to
    dodatkowa droga, a do tego wszystkie drogi dojazdowe stają się równorzędne.

    Koncepcja 1: każdy zjazd jest drogą na którą się wjeżdża (zwaną "poprzeczną"),
    a drogą "którą się opuszcza" jest doga dookoła wyspy.

    Koncepcja 2: żadnej drogi się nie opuszcza, więc na żadną się nie wjeżdża,
    bo droga dookoła wyspy jest przedłużeniem dróg wlotowych niezależnie od
    wyboru zjazdu.

    Ad. 1) Zjeżdżający z ronda muszą ustępować rowerzystom jadącym na zewnątrz
    ronda (czasem jest osobne rowerowe rondo zewnętrzne), ale może się pojawić
    paradoks, jeżeli wjeżdżającym na rondo ustawi się znak A-7 za przejazdem dla
    rowerów, bo wtedy zjeżdżający musieliby ustępować, ale wjeżdżający już nie bardzo.

    Ad.2) To by było sprzeczne z "duchem przepisu", bo zezwalałoby na zajeżdżanie
    drogi przy skręcaniu, a ten przepis miał tego zabraniać (zabronić wyprzedzania
    i skrętu tuż przed jadącym po prawej rowerem)....

    Nie wiem czy to jest właściwy tok myślenia, mało tego, podczas niedawnej "burzy
    medialnej" odnośnie pierwszeństwa rowerzystów, którą śledziłem, nie spotkałem
    się z tym, by gdzieś takie przypadek wyjaśniano...

    Pozdr-
    -Rowerex