    From: "Jerry" <jerry@kasuj_i-net.com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Droga gminna bezprawnie ??
    Date: Tue, 13 Nov 2007 22:34:47 +0100

    Użytkownik <s...@v...pl> napisał w wiadomości
    news:3ff2.000000fc.473a0341@newsgate.onet.pl...

    > 1. Jeśli rzeczywiście jest tak jak piszesz to prawo jest dziwne moim
    > zdaniem,
    > np masz działkę, wyjeżdżasz z kraju na 20 lat, wracasz a tam w działce
    > wykopane studnie i ty już nic nie możesz zrobić.

    Kodeks cywilny:
    Art. 151. Jeżeli przy wznoszeniu budynku lub innego urządzenia przekroczono
    bez winy umyślnej granice sąsiedniego gruntu, właściciel tego gruntu nie
    może żądać przywrócenia stanu poprzedniego, chyba że bez nie uzasadnionej
    zwłoki sprzeciwił się przekroczeniu granicy albo że grozi mu niewspółmiernie
    wielka szkoda. Może on żądać albo stosownego wynagrodzenia w zamian za
    ustanowienie odpowiedniej służebności gruntowej, albo wykupienia zajętej
    części gruntu, jak również tej części, która na skutek budowy straciła dla
    niego znaczenie gospodarcze.

    > 2. droga prowadzi do kilku domów, ale nie jest to jedyny dojazd do nich,
    > mają
    > inną drogę, tyle że nie da się po niej jeździć i duuużoo dłużej by nią
    > jechali.nie jestem upierdliwym człowiekiem i nikomu drogi nie zablokuje.
    > denerwuje mnie tylko jak ludzie w gminie nie mogli sprawdzić na mapkach
    > gdzie
    > jadą kopać rowy??, jak każdy by tak robił byłaby anarchia.Nawet jeśli
    > widzieliby że nie ma tam drogi to jak mogą tam wkraczać bez mojej wiedzy i
    > coś

    Chłopie wiesz jaki jest burdel w mapkach? Bywają nawet działki co mają 2 KW
    na różnych wlascicieli.
    A jeśli chodzi o rejestr gruntów (ten od podatków) to w moim przypadku ma
    niewiele wspólnego z Księgami Wieczystymi... sąsiadka płaci za moje parcele,
    ja płace za jej i z tego co wiem prawie każdy w okolicy ma taki bajzel....

    A co do drogi... sorry jestem uczulony.... bo mam a babą wspólną droge i non
    stop kłopot bo na mapie ma 4m a ona zwęza do 2 - 2,5.... W dodatku geodeci
    mi powiedzieli że jak ona jest współwłaścicielem to nie ma możlwiości
    rozmierzenia nawet....

    Jerry