    From: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Dowody wpłaty do ZUS
    Date: Mon, 26 Jun 2006 09:04:37 +0200

    Ewa W wrote:

    > Ale prawo chyba nie działa wstecz!
    > W momencie, gdy rozpoczynałam działalność, obowiązywało 5 lat.
    > Działalność
    > zamknęłam już w roku 2000. A potem to już nie interesowały mnie
    > przepisy dotyczące składek, bo w jakim celu, skoro mnie sprawa dawno
    > nie dotyczyła?

    Prawo nie działa wstecz. Więc to co zdązyło się przedawnić do dnia
    31.12.2002 jest przedawnione. Od dnia 01.01.2003 przedawnienie wynosi
    10 lat i to ciebie obowiązuje. Na temat przedawnienia w ustawie o SUS
    trybunał konstytucyjny nie wypowiadał się, ale rozpatrywał identyczny
    problem przedawnień w Kodeksie Karnym. I uznał, że nie narusza to
    konstytucyjnej zasady państwa prawa. Chcesz spróbować czy w tym wypadku
    uzna inaczej? To doprowadź swoją sprawę do etapu rozpatrywania przez
    TK. Ja przypuszczam, że jednak przegrasz.