  • Data: 2006-06-26 08:20:16
    Temat: Re: Dowody wpłaty do ZUS
    Od: "pisarczyk" <q...@q...co> szukaj wiadomości tego autora

    > W momencie, gdy rozpoczynałam działalność, obowiązywało 5 lat.
    Działalność
    > zamknęłam już w roku 2000.
    Jeśli zamknęłaś w 2000 to ostateczny podatek płaci się w 2001, więc termin
    przedawnienia od 01.01.2002 do 31.12.2006, czyli _wszystkie_ kwity powinnaś
    jeszcze mieć

    > A potem to już nie interesowały mnie przepisy
    > dotyczące składek, bo w jakim celu, skoro mnie sprawa dawno nie dotyczyła?
    Oczywiście, że dotyczy:
    1. [formalnie] Jak wcześniej przedpiścy napisali 10 lat, ale to dotyczy
    dowodów księgowych, a dokumentację kadrową trzeba przechowywać 50 lat
    2. [formalnie] Kiedyś będziesz benificjentem ZUS, więc będziesz musieć
    przedstawić wszystkie kwity jako załączniki do odpowiednich wniosków
    3. [logicznie] W naszym kochanym kraju wszystkie kwity trzeba przechowywać
    bez związku z obowiązkiem formalnym

    Pozdrawiam
    Darek