  • Data: 2007-09-17 18:07:14
    Temat: Re: Dostęp do działki???
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Wojtek" <k...@f...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:fcmat9$89l$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > 1. Czy właściciel sprzedający działkę (b) jest zobowiązany zapewnić do
    > niej dojazd i na czym ten obowiązek miałby konkretnie polegać?

    Co do zasady działka B nie może zostać przez geodetę wydzielona bez drogi.

    > 2. Słyszałem coś na temat tzw. służebności- na czym to konkretnie polega?

    Wpisuje się w księgę wieczystą, ze właściciela działki B ma prawo przejazdu
    przez działkę C (przykładowo). Osobiście gorąco odradzam takie układy, bo z
    czasem może dojść do różnych nieporozumień. O wiele lepiej było by albo
    wykupić kilkumetrowej szerokości pasek działki C lub stać się
    współwłaścicielem działki D.

    > 3. Do kogo należy obowiązek wycięcia drzew i krzaków z pasa (d)?

    Pewnie do budującego drogę.

    > 4. Jak ten problem najlepiej rozwiązać od strony kupującego działkę?

    1) Wykupić odpowiednią część działki B lub C by sobie na niej zbudować
    drogę dojazdową.
    2) Wykupić kawałek tej ziemi ornej po prawo i tam zbudować drogę.

    Służebności niosą za sobą ryzyko, ze właściciel działki zacznie wydziwiać i
    uwikłasz się w długie procesy.