    From: "Roman G." <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Dostałem odpowiedź z kuratorium
    Date: Tue, 19 Jul 2005 14:26:01 +0200

    napisał w wiadomości: news:42c9aed6$1@news.home.net.pl

    > Na bezczynność, nie mamy ostatecznej odmowy udostępnienia -- czyli
    > decyzji administracyjnej ministra, która by stanowiła podstawę do skargi
    > na odmowę udostępnienia. Ponieważ skarga dotyczy bezczynności w sprawie
    > wydania decyzji dotyczącej dostępu do informacji termin z art. 21 uoddip
    > nadal obowiązuje -- w przeciwnym razie regulacja nie miałaby sensu.

    Poszło tak:

    Wojewódzki Sąd Administracyjny
    w Warszawie
    za pośrednictwem
    Ministra Edukacji Narodowej i Sportu

    Skarga
    na bezczynność organu administracji.

    Na podstawie art. 50 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu
    przed sądami administracyjnymi w zw. z art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 6
    września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej składam skargę na
    bezczynność organu administracji, tj. Ministra Edukacji Narodowej i Sportu
    w Warszawie w sprawie odwołania od decyzji odmownej dotyczącej dostępu do
    informacji publicznej.

    Uzasadnienie:
    Dnia 9 maja 2005 r., działając na podstawie art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 6
    września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. nr 112, poz.
    1198 ze zm.), złożyłem pisemny wniosek kierowany do Dolnośląskiego Kuratora
    Oświaty, o dostęp do informacji publicznej, tj. szczegółów postępowania
    dyscyplinarnego prowadzonego wobec dyrektora oraz dwóch nauczycielek
    Zespołu Szkół w M. (woj. dolnośląskie). Dnia 19 maja 2005 r. otrzymałem
    obarczoną wadami formalnymi decyzję odmowną (sygn. KO-O/07/076/76/2005), od
    której odwołałem się w prawidłowym trybie do Ministra Edukacji Narodowej i
    Sportu dnia 23 maja 2005 r. Mimo upływu 14-dniowego terminu określonego w
    art. 16 ust. 2 pkt. 1 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do
    informacji publicznej nie otrzymałem żadnej odpowiedzi. W związku z tym
    dnia 4 lipca 2005 r. drogą e-mailową skierowałem do Ministra ponaglenie w
    tej sprawie. Do dziś organ pozostaje bezczynny.
    Uważam za zasadne przypomnieć organowi bezczynnemu, za pośrednictwem
    którego jestem zmuszony złożyć tę skargę, o skróconych terminach
    określonych w art. 21 pkt. 1 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie
    do informacji publicznej.
    Z poważaniem
    Załączniki:
    1. Kopia wniosku o udostępnienie informacji publicznej,
    2. Kopia decyzji odmownej (KO-O/07/076/76/2005),
    3. Kopia odwołania od decyzji,
    4. Wydruk treści e-maila ponaglającego organ.

    Może być?

    --
    Obowiązki i prawa ucznia - forum dyskusyjne:
    zaprasza: