  • Data: 2005-07-22 21:03:40
    Temat: Re: ?
    Od: Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki <p...@p...name> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 22/07/2005 18:11, Roman G. wrote :

    > Biorąc powyższe pod uwagę, uznając się za niewłaściwy w tej sprawie,
    > zgodnie z art. 65 § 1 w związku z art. 17 pkt. 3 kpa przekazuję odwołanie
    > wraz z całością akt sprawy.
    >
    > Zgodnie z art. 127 § 3 w związku z art. 144 kpa strona może złożyć wniosek
    > o ponowne rozpatrzenie sprawy. Wniosek taki należy złożyć do Ministra
    > Edukacji Narodowej i Sportu w terminie 7 dni od dnia doręczenia niniejszego
    > postanowienia.

    > Moje pytania:
    > 1. Jak dotrzeć do przywoływanego rozstrzygnięcia Prezesa RM ((RCL
    > 1606-40/04)?

    W trybie ustawy o dostępie do informacji publicznej. Istnieje pewna
    szansa, że kopia tego rozstrzygnięcia jest w aktach postępowania - a
    wtedy dostęp do niej byłby możliwy w trybie art. 73 § 1 kpa

    > 2. Czy składać wniosek o ponowne rozpatrzenie sprawy iczy termin 7 dni jest
    > na pewno prawidłowy?

    Można składać wniosek, tylko nie bardzo jest po co. MENiS powołał się na
    dawny spór kompetencyjny i przekazał sprawę do rozpoznania Wojewodzie
    Dolnośląskiemu. Odwołanie od decyzji Kuratora powinien rozpatrzeć w
    terminie ustawowym (14 dni) Wojewoda.

    Wniosek o ponowne rozpatrzenie dotyczyć może wyłącznie postanowienia
    ministra o przekazaniu sprawy wojewodzie dolnośląskiemu. Termin 7 dni
    jest poprawny -- art. 65 § 1 kpa mówi, że na postanowienie o przekazaniu
    służy zażalenie, z kolei art. 141 § 2 kpa wskazuje termin 7 dniowy na
    zażalenie a dalej art. 144 kpa odsyła do przepisów o odwołaniach i
    wreszcie wśród przepisów o odwołaniach jest art. 127 § 3 kpa mówiący o
    decyzjach (i postanowieniach) wydanych w pierwszej instancji przez Ministra.

    > 3. Czy warto składać skargę na Ministra z związku przekroczeniem terminów?
    > Nie mówię już tylko o 14-dniowym terminie z art. 16 ust. 2 pkt. 1 ustawy o
    > dostępie do informacji publicznej, ale i o 30-dniowym terminie w
    > postępowaniu odwoławczym z art. 35 § 3 kpa.

    Jedyny termin jaki został przekroczony to termin do przekazania sprawy
    według właściwości o którym mowa w art. 65 § 1 kpa -- "niezwłocznie".
    Wiem, że miesiąc to nie jest niezwłocznie, ale złożywszy skargę i nawet
    wygrawszy sprawę, nic się nie zyska poza satysfakcją. Ponadto, w wypadku
    skargi na bezczynność sąd zobowiązuje organ do dokonania czynności --
    art. 149 uppsa; zaś skoro czynność została już wykonana to postępowanie
    jest bezprzedmiotowe i należy je umorzyć -- art. 161 § 1 pkt 3 uppsa.

    W obecnej sytuacji cała zabawa z czekaniem zaczyna się od nowa. Przy
    założeniu, że Wojewoda akta otrzyma około 1 sierpnia to w okolicach 1
    września znowu będziemy mogli rozważać złożenie skargi na bezczynność --
    tym razem wojewody.
    --
    Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki
    Love: A temporary insanity curable by marriage or by the removal of the