    From: Arek <a...@e...net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Dopalacze kontra polskie urzędasy 3:2
    Date: Wed, 04 Feb 2009 13:35:56 +0100

    Użytkownik Tristan napisał:
    > Papierosy są legalne, a kioski dilerskie są tuż przed drzwiami szkół.

    Nie bardzo rozumiem. Jakie kioski dilerskie?

    > I jest ścigane.

    I co z tego skoro się STALE POWIĘKSZA?
    Dostępność narkotyku wzrasta gdy jest nielegalny bo są osoby
    zainteresowane bezpośrednim dotarciem, namówieniem, daniem na próbę itd.
    do odbiorcy.
    Gdy są legalne, potencjalny odbiorca musi się udać do punktu sprzedaży i
    sobie kupić. I nikt go nie namawia bo nie ma interesu w tym.

    > Jasne. Bo nie kupowałem nigdy żadnych lekarstw i nie znam cen.

    Lekarstwa nie chronione patentami uzyskiwane chemicznie lub jako
    ekstrakt kosztują przysłowiową złotówkę - a nawet mniej.
    Legalne narkotyki też kosztowałyby grosze.
    Zresztą te ceny można narzucić ustawowo by nie dać pola do popisu szarej
    strefie.

    > Dlaczego ma być łyso?

    Z powodu tego co zarzuciłeś mi "obrońcy narkotyków"

    > Jasne, wszyscy się uwzięli na biednych narkomanów zupełnie bez powodu.

    Nie wszyscy. Za delegalizacją narkotyków opowiadają się jedynie bandyci
    (zarabiają na tym krocie), politycy (mają czym straszyć ludzi i odciągać
    ich uwagę) oraz policjanci - bo dostają nowe fundusze, zabawki na "walkę
    z narkotykami" i łatwe narzędzie do wrobienia kogo tylko chcą.

    pozdrawiam
    Arek