  • Data: 2006-10-04 11:33:31
    Temat: Re: Domofony w blokach a prawo.
    Od: "... zzz" <a...@p...not.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "tokaj1" w news:1159958232.737011.291440@k70g2000cwa.googlegrou
    ps.com...
    /.../

    > Ot co. A emeryt ma rację. Nie chce domofonu to nie może cierpieć z
    > faktu posiadania jego przez innych.
    > Bezduszność!

    Popieram Cię tokaj1.

    W tym całym zamieszaniu domofonowym, zapomniano od kilku czynnikach
    sprawczych. Przede wszystkim napędem miał być strach przez intruzem,
    złodziejem, lumpem, a więc uzasadnienie czynienia gett na własne życzenie.
    A może to było tylko "szpanowanie" na wyższą klasę? No bo jak spojrzeć
    na takie "Beverly Hils", no to przecież tam to dopiero są fortece i ochrona
    prywatności. Bo i zapewne bandytów więcej.
    Forteca czyni złodzieja.
    A równocześnie ... czyni ludzi samotnymi.
    Przy okazji, czyniąc usługodawcę - biznesmenem.

    Zakładaczy domofonów pojawiło się wielu, z reguły tylko do założenia
    i zabrania kasy. Potem znikali. Usterki nie ma komu naprawić. Po kilku
    latach domofony nie działają ... i dobrze. Jakoś nikt już się nie włamuje
    do mieszkań i nie sika na klatce.
    Fobie.

    Ale też... prawda ma zawsze dwa oblicza.
    Są tacy, dla których wydanie 150 złotych to błahostka.
    Ale tez są tacy, dla których to problem nie do przeskoczenia.
    Ci ostatni - tytułem przymusu społecznego - zostają odizolowani
    od świata. Owszem, dostają klucz do bramy, ale już rozdawanie
    go swoim znajomym nie wchodzi w rachubę.

    Zdaje się, że dobrze jest patrzeć na świat również oczyma innych ludzi.
    Po prostu - by nie krzywdzić.

    zdrówko
    All

    p.s. moim zdaniem powinien istnieć wariant domofonu "minimum",
    w którym zainteresowany lokator dostaje za symboliczne pieniądze
    tylko jeden kabel, brzęczyk i przycisk do uruchamiania zamka na dole.
    Bez tego kosztownego ustrojstwa do rozmawiania.
    Wszyscy byliby zadowoleni.