  • Data: 2006-10-22 10:48:43
    Temat: Re: Domniemanie doreczenia - list zwykly nie polecony
    Od: Therain <t...@n...eu.org> szukaj wiadomości tego autora

    Marcin Krzemiński napisał(a):

    > Złe myślenie - to oni powinni podać przepis, z którego wywodzą takie
    > domniemanie.

    Bronia sie tym ze ja nie znam prawa. Mowia zebym sam im podal artykul,
    ktory mowi ze list zwykly nie podlega domniemaniu.
    I w taki sposob sie z nimi rozmawia.. "nie zna pan przepisow itp..." i
    jesli im nie podam artykulu to rozlaczaja sie (odkladaja sluchawke).
    Powiedzialem im ze wg znajomego "prawnika" list zwykly nie jest dowodem
    a oni prosza o podanie nazwiska tego prawnika.
    Dlatego prosze o pomoc w podaniu jakiegos paragrafu, ktory mowi co jest
    domniemaniem doreczenia.

    > WIęc skąd możesz wiedzieć, że to nei naciągacze?

    Ano nie wiem :)

    > Mniej więcej od dwóch lat takie zapisy są standardem w umowach bankowych. I
    > jeśli chodzi o podjęcie działań windykacyjnych, taką zgodę powinieneś był
    > wyrazić w umowie (jest spór co do tego, czy wystarczy wskazanie ogólnie
    > możliwości, czy trzeba wskazać konkretny podmiot).
    > Niestety orzecznictwo ostatnio idzie w tym kierunku, że wraz z cesją
    > wierzytelności można przekazać dane. No ale nie wykazali, że do cesji
    > doszło, więc w tej chwili teoretyzujemy.

    Aha