  • Data: 2009-11-27 20:27:19
    Temat: Re: Dom maklerski, inwestor, opłata za prowadzenie konta
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> szukaj wiadomości tego autora

    W wiadomości news:hep6rv$j9h$1@nemesis.news.neostrada.pl moje_przedmioty
    <m...@i...pl> pisze:

    > Napewno jak grasz krótkimi pozycjami
    Na pewno ja nie gram niczym.

    > i okazuje sie że tracisz a nie mas na uzupełnienie wymaganego depozytu
    > to biura sprzedają same twoje kontrakty bez pytania aby pokryć
    > zobowiązania
    Czy to ja nie umiem wytłumaczyć, czy przyczyna jest inna?
    No to jeszcze raz spróbuję.
    Inwestor posiada akcje - nie sprzedaje, nie kupuje - MA i już.
    Za prowadzenie rachunku papierów wartościowych dom maklerski pobiera opłatę.
    Z rachunkiem papierów wartościowych wiąże się rachunek subgotówkowy (wiem,
    bo też tak mam). Na subrachunku gotówkowym mogą się znaleźć pieniądze ze
    sprzedaży walorów, dywidendy, przelewów.
    Ale nie ma tam nic (nie ma znaczenia dlaczego). DM chce swoją opłatę. Czy
    jeśli klient nie zasili kontta gotówkowego (np. przelewem z konta osobistego
    albo wpłacając gotówke na poczcie) DM może dokonać sprzedaży jego walorów
    (czyli jego własności) celem pokrycia należności, bez jakichkolwiek
    formalności.
    Jaśniej juz nie umiem.

    --
    Jotte