  • Data: 2006-12-07 00:48:22
    Temat: Re: Dofinansowania do lasów z UE
    Od: poreba <d...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 6 Dec 2006 11:17:53 -0800, y...@w...pl napisał(a):

    > mam zamiar posadzić lasy i "ciągnąć" dofinansowanie z UE.
    Postanowiłeś przypiskorzyć? ;)))

    > Wiem, że przy zalesianiu dostaję 4300-5000zł za hektar
    > jednorazowo, plus jakieś grosze na ogrodzenie,
    2400zł/ha to grosze?

    > jakie właściwie standardy musi spełniać gleba (klasa,
    > pochyłość, wilgotność itp.), aby dostać dofinansowanie z UE?
    Do 31.12.2006r. ma spełniać (nie gleba, a działka do
    zalesienia) łącznie: min. 20m szer. min. 0,30ha pow i
    przeznaczenie w planie zagospodarowania przestrzennego gminy
    pod zalesienie (lasy i uprawy leśne) z pewnymi rozszerzeniami
    w wypadku braku planu. Ale to już nieistotne, zalesienia
    "unijne" opisano w pakiecie przepisów dotyczących PROW na
    okres DO 2006 roku. A do nowego EFRROW na lata 2007-2013 w
    zamieszaniu okołokoalicyjnym jeszcze nikt nie ma głowy. Idź po
    nowym roku do jakiegoś ODRu, nadleśnictwa, a najlepiej do
    biura powiatowego ARiMR i dowiedz się czy wreszcie uchwalono
    odpowiednie przepisy. Są zapowiadane pewne zmiany w stosunku
    do obecnych warunków.
    Jak interesują Cię obecnie obowiązujące, a już niemożliwe do
    wykorzystania (kwestie terminów) przepisy to poczytaj:
    Rozp. RM z dnia 11-08-2004r. w sprawie szczegółowych warunków
    i trybu udzielania pomocy finansowej na zalesianie gruntów
    rolnych objętej planem rozwoju obszarów wiejskich /Dz.U.
    2004r. nr 236 poz. 2362, z 2006r nr 60 poz. 424/
    Rozp.orządzenia MRiRW z dnia 26-08-2004r. w sprawie wzoru
    wniosku gruntów przyznanie płatności na zalesianie gruntów
    rolnych oraz zawartości planu do tego działania /Dz. U. z 2004
    r. Nr 187 poz. 1941,nr 254 poz. 2554 , z 2006 nr 92 poz. 645/

    BTW co rozumiesz przez "znaczną ilość ziemi"
    - 500, 1000 czy 20 ha?

    --
    pozdro
    poreba