  • 1. Data: 2006-12-06 19:17:53
    Temat: Dofinansowania do lasów z UE
    Od: y...@w...pl

    Witam, mam zamiar w najbliższym czasie zdobyć wykształcenie rolnicze
    w technikum (prócz tego studiuję stosunki międzynarodowe - żeby nie
    było) i kupić dość znaczną ilość ziemi, na której mam zamiar
    posadzić lasy i "ciągnąć" dofinansowanie z UE. Wiem, że przy
    zalesianiu dostaję 4300-5000zł za hektar jednorazowo, plus jakieś
    grosze na ogrodzenie, plus dla początkujących rolników 50000zł
    bezzwrotnej pożyczki. Postanowałem spytać Szanowną Grupę jakie
    właściwie standardy musi spełniać gleba (klasa, pochyłość,
    wilgotność itp.), aby dostać dofinansowanie z UE? Szukałem dożo w
    sieci, mam zamiar zainwestować w poradę prawną, ale nie chcę iść
    tam "zielony". Niestety nieco gubię się wśród tych wszystkich
    artykułów w sieci, przepisów, wytycznych, norm itp. Więc proszę
    jeszcze raz bardzo pięknie, z wisienką na wierzchu, podpowiedzcie
    jakie standardy, normy powinna spełniać gleba i ew. na jakie
    dokładnie pieniądze można liczyć? Wiem, że to około 2000zł
    hektar/rok.

    Dziękuję bardzo za odpowiedź i pozdrawiam,
    Yusek

  • 2. Data: 2006-12-07 00:48:22
    Temat: Re: Dofinansowania do lasów z UE
    Od: poreba <d...@p...com>

    Dnia 6 Dec 2006 11:17:53 -0800, y...@w...pl napisał(a):

    > mam zamiar posadzić lasy i "ciągnąć" dofinansowanie z UE.
    Postanowiłeś przypiskorzyć? ;)))

    > Wiem, że przy zalesianiu dostaję 4300-5000zł za hektar
    > jednorazowo, plus jakieś grosze na ogrodzenie,
    2400zł/ha to grosze?

    > jakie właściwie standardy musi spełniać gleba (klasa,
    > pochyłość, wilgotność itp.), aby dostać dofinansowanie z UE?
    Do 31.12.2006r. ma spełniać (nie gleba, a działka do
    zalesienia) łącznie: min. 20m szer. min. 0,30ha pow i
    przeznaczenie w planie zagospodarowania przestrzennego gminy
    pod zalesienie (lasy i uprawy leśne) z pewnymi rozszerzeniami
    w wypadku braku planu. Ale to już nieistotne, zalesienia
    "unijne" opisano w pakiecie przepisów dotyczących PROW na
    okres DO 2006 roku. A do nowego EFRROW na lata 2007-2013 w
    zamieszaniu okołokoalicyjnym jeszcze nikt nie ma głowy. Idź po
    nowym roku do jakiegoś ODRu, nadleśnictwa, a najlepiej do
    biura powiatowego ARiMR i dowiedz się czy wreszcie uchwalono
    odpowiednie przepisy. Są zapowiadane pewne zmiany w stosunku
    do obecnych warunków.
    Jak interesują Cię obecnie obowiązujące, a już niemożliwe do
    wykorzystania (kwestie terminów) przepisy to poczytaj:
    Rozp. RM z dnia 11-08-2004r. w sprawie szczegółowych warunków
    i trybu udzielania pomocy finansowej na zalesianie gruntów
    rolnych objętej planem rozwoju obszarów wiejskich /Dz.U.
    2004r. nr 236 poz. 2362, z 2006r nr 60 poz. 424/
    Rozp.orządzenia MRiRW z dnia 26-08-2004r. w sprawie wzoru
    wniosku gruntów przyznanie płatności na zalesianie gruntów
    rolnych oraz zawartości planu do tego działania /Dz. U. z 2004
    r. Nr 187 poz. 1941,nr 254 poz. 2554 , z 2006 nr 92 poz. 645/

    BTW co rozumiesz przez "znaczną ilość ziemi"
    - 500, 1000 czy 20 ha?

    --
    pozdro
    poreba

  • 3. Data: 2006-12-07 12:02:46
    Od: y...@w...pl

    > (...)

    Dzięki za informacje.

    > BTW co rozumiesz przez "znaczną ilość ziemi"
    > - 500, 1000 czy 20 ha?

    120-140ha - zależnie od ceny i kursu euro.

    > --
    > pozdro
    > poreba

    Jeszcze raz dzięki i pozdro,