    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Dobry zwyczaj-nie pożyczaj....
    Date: Fri, 29 Dec 2006 22:40:42 +0100

    Użytkownik "Liwiusz" <l...@w...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
    news:en3pi7$njh$1@news.onet.pl...

    > Przypomniała mi się reklama Allianza, w której śmigłowcami malucha szukali :)
    > W praktyce byłoby dziwne, gdyby w sprawie (jak sądzę) o wykroczenie na dzień
    > dobry robić tak drogie ekspertyzy. Zresztą nawet jak ślad byłej właścicielki
    > zostanie znaleziony, to i tak nie świadczy to przecież o winie. Jedynym
    > dowodem dostarczonym przez pokrzywdzonego będą jej zeznania, jakoby kiedyś tę
    > rzecz pożyczyła.

    Przy jednym pokrzywdzonym masz rację. Kluczowym tutaj jest stwierdzenie, ze tych
    pokrzywdzonych jest więcej. Oczywiscie nie mnie tu rozsądzać komu sąd da wiarę,
    ale przy kilu osobach pokrzywdzonych oraz jakiś sensownych poszlakach chociażby
    (czyli świadek, że pytajaca to kupiła, jakieś fotki w tych ciuchach - choćby
    niektórych) przejdzie spokojnie.

    > Przecież taki sam problem byłby w postępowaniu karnym.

    Nie taki sam. Wbrew pozorom, w tym zakresie praktyka odbiega od teorii znacznie.
    Daję 50% szans, że ciuchy wrócą do właścicieli po pierwszej rozmowie z
    pożyczającą w ramach czynności sprawdzających i problem przestanie istnieć.
    Przede wszystkim na to liczę.