    From: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Dobry zwyczaj-nie pożyczaj....
    Date: Fri, 29 Dec 2006 20:16:38 +0100

    Robert Tomasik napisał(a):
> [...]
    > pozwalające ustalić, że miałaś na sobie tę odzież. W połączeniu z
    > zeznaniem świadka, że kupiłaś taką odzież Twojej koleżance ciężko będzie
    > się wytłumaczyć z odmowy ich zwrotu. Co więcej, to podejrzewam, że już
    > po pierwszej czynności procesowej szybciutko je odda.
    >
    > Algorytm wygląda następująco:
    >
    > 1) Pisemnie wzywasz ją do zwrotu należących do Ciebie rzeczy.
    > 2) Składasz zawiadomienie o ich przywłaszczeniu. Przy czym dobrze by
    > było przy zawiadomieniu przekazać albo dokładny opis tych ciuchów albo
    > jeszcze lepiej zdjęcia. Pewnie to były jakieś imprezowe ciuchy, więc

    Przypomniała mi się reklama Allianza, w której śmigłowcami malucha
    szukali :) W praktyce byłoby dziwne, gdyby w sprawie (jak sądzę) o
    wykroczenie na dzień dobry robić tak drogie ekspertyzy. Zresztą nawet
    jak ślad byłej właścicielki zostanie znaleziony, to i tak nie świadczy
    to przecież o winie. Jedynym dowodem dostarczonym przez pokrzywdzonego
    będą jej zeznania, jakoby kiedyś tę rzecz pożyczyła.

    > Nie sądzę, by koleżanka chciała się narazić na koszty ekspertyzy i
    > pewnie - skoro to są Twoje rzeczy - przyzna się.
    >
    > Postępowanie cywilne o tyle ma niewielki sens, że napotkasz problem już
    > na etapie formułowania pozwu. Jak opisać spodnie czy bluzkę, by w razie
    > wygranej wiadomo było jednoznacznie, czego żądać? To nie są rzeczy
    > mające numery jednoznacznie je identyfikujące.

    Przecież taki sam problem byłby w postępowaniu karnym.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz