  • Data: 2011-09-13 18:23:30
    Temat: Re: Do SO wpłynął pozew przeciwko Grupie Allegro
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 13 Sep 2011, Pendrive wrote:

    > no dlatego wracam do tego co napisałes, ze tam obowiazuje inna definicja
    > dlatego pytam sie skad ja zatem wziac, skoro w KC istnieje ?

    Określenie "konsumenta" jest pewnym uproszczeniem.
    Tamta ustawa NIE posługuje się pojęciem "konsumenta", w ogóle je pomija!
    Posługuje się jednolicie pojęciem "sprzedaży konsumenckiej", i ogranicza
    wszelkie regulacje to TAKICH przypadków - zdarzeń, a nie podmiotów.

    _117.html
    +++
    art. 221
    Za konsumenta uważa się osobę fizycznš dokonujšcš czynnoœci prawnej
    niezwišzanej bezpoœrednio z jej działalnoœciš gospodarczš lub zawodowš.
    ---

    http://www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?st
    ory=321
    +++
    Rozdział 1
    Sprzedaż konsumencka
    Art. 1.
    1. Ustawę stosuje się do dokonywanej w zakresie działalnoœci
    przedsiębiorstwa sprzedaży rzeczy ruchomej osobie fizycznej,
    która nabywa tę rzecz w celu niezwišzanym z działalnoœciš
    zawodowš lub gospodarczš (towar konsumpcyjny).
    ---

    Posługiwanie się pojęciem "konsumenta w rozumieniu przepisów
    o sprzedaży konsumenckiej" jest uproszczeniem, mniej więcej
    tak jak dla "siły odśrodkowej" czy "kwoty wolnej" dla
    podatku dochodowego: tych pojęć formalnie NIE MA i trzeba
    sobie zdawać sprawę co się robi jak ich się używa aby
    nie wprowadzić siebie (lub kogoś) w błąd.

    pzdr, Gotfryd