  • Data: 2007-11-27 14:48:58
    Temat: Re: Dni wolne po slubie
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> szukaj wiadomości tego autora

    W wiadomości news:ql2lu4zns9er.1gci9plus0lsu.dlg@40tude.net Henry(k)
    <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl> pisze:

    > Ale przepisy mówią że to z okazji ślubu - a jak ktoś chce tydzień po nim
    > to jak udowodni pracodawcy związek tego urlopu ze ślubem?
    Udowodnić (raczej: wykazać) to musi tylko wtedy, jeśli pracodawca jest
    formalistą i tego żąda.
    Zależy to od istoty związku, czasem może być trudno i wtedy trzeba próbować
    się dogadać.
    Oczywiście może się nie udać, pozostają wówczas inne rozwiązania.
    Przykładowo: pracownikowi umiera ojciec, o czym ten dowiaduje się (mniejsza
    o przyczyny) kilka miesięcy po pogrzebie. Dni wolne z tego tytułu oczywiście
    się należą.
    Z kolei trudno dowodzić, że o własnym ślubie dowiedział się po miesiącu
    (chociaż kto wie? ;)). Jest jednak możliwe, że np. w marcu wziął ślub
    cywilny i jeden dzień wolnego, zaś na czerwiec zaplanował kościelny i
    wówczas chce mieć drugi.
    Nie sposób przecież przewidzeć wszystkich sytuacji.

    --
    Jotte