  • Data: 2010-02-03 23:49:50
    Temat: Re: Dni służb mundurowych policzone!
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 2 Feb 2010, Robert Tomasik wrote:

    > To są jakieś populistyczne ruchy przedwyborcze i nic więcej.

    To jedno.

    > Jakby nie
    > kombinować, to sześciedzięcioletni żołnierz, policjant, strażak, to po prostu
    > niedorzeczność.

    Rzecz jasna, zgoda.
    A sześćdziesięcioletni np. kontroler ruchu lotniczego?
    (hint: o ile wiem *nie* mają wcześniejszych emerytur, tak dla porządku)

    > W żadnym kraju czegoś takiego nie ma. Sposobów rozwiązania
    > tego jest kilka. Można dać wyższą pensję, by sobie ludzie odłożyli sami.

    To wersja z kontrolerami, dla jasności.

    > Można dawać jakieś emerytury pomostowe.

    Zgoda, patrz niżej.

    > Można wreszacie wysyłać funkcjonariuszy na emerytury.

    Ale tu... sprzecznosć mamy z zasadą "społecznosci" ubezpieczenia.
    Teza a priori, że "jeden zawód do końca życia"?
    Żeby nie było - konieczność zmiany zawodu *nie* jest tożsama
    z brakiem jakichkolwiek świadczeń.
    Niech to będzie nawet (stały!) "dodatek wyrównawczy", czy jak
    piszesz "pomostówka" - bo *jest* uzasadnieniem, że ktoś kto miał
    specyficzną pracę *nie* miał takich samych warunków (doświadczenie
    itede) do osiągnięcia pozycji zawodowej jak ci, którzy lata
    "w okolicy" docelowego zawodu coś robili.

    > NIe upieram się, że emerytura po 15 latach, to najlepsze rozwiązanie, ale to
    > po prostu część oferty pracy.

    Jak widać, zła z obu stron patrzenia.
    A nuż "zniosą"... (to od strony zatrudnionego).

    pzdr, Gotfryd