  • Data: 2024-09-21 15:58:10
    Temat: Re: Dla Kfiata Olina
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Udziela udziela, i takich i takich. Przecież i tu sporo niereligijnych.
    > Nawet gdzieś widziałem, choć nie weryfikowałem, że da się na odległość.
    > Zdecydowanie ślub nie musi mieć w tym urzędzie cokolwiek wspólnego z
    > obrzędem religijnym. Miejscowi nazywają go wręcz nie ślub a "rom", biorą
    > go, żeby móc np. skorzystać z przywilejów tańszego kupna mieszkania w
    > budownictwie uspołecznionym, po czym, póki państwo nie wybuduje chałupy,
    > żyją osobno z rodzicami.

    Opieram się na danych, do którym podałeś mi link, bo nie mam innych. Tam
    jest napisane, że są wolontariusze, którzy asystują przy ślubach, a
    Urząd to później rejestruje. Mogę się domyślać, że takim wolontariuszem
    może być jakiś ksiądz rzymskokatolicki i w sumie mamy coś na pozór, jak
    polskie małżeństwa konkordatowe.

    Ale jesteś na miejscu i pewnie wiesz lepiej. Przede wszystkim
    niekoniecznie muszą w ogóle brać ślub religijny. W Polsce coraz mniej
    ludzi to robi.
    --
    (~) Robert Tomasik