  • Data: 2024-09-22 02:55:52
    Temat: Re: Dla Kfiata Olina
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2024-09-21, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:
> [...]
    >>> 2) Zawierając przed księdzem katolickim małżeństwo;

    > Opieram się na danych, do którym podałeś mi link, bo nie mam innych. Tam
    > jest napisane, że są wolontariusze, którzy asystują przy ślubach, a
    > Urząd to później rejestruje. Mogę się domyślać, że takim wolontariuszem
    > może być jakiś ksiądz rzymskokatolicki i w sumie mamy coś na pozór, jak
    > polskie małżeństwa konkordatowe.

    W Polsce ślubu w USC udziela urzędnik. Tu, nie musi być urzędnik w
    polskim rozumieniu, ale osoba o określonych uprawnieniach. Ma ona
    sprawdzić m.in. dokumenty, czy nie ma jakiś formalnych przeciwskazań,
    etc. Pokrywa się to z rolą polskiego urzędnika, ale też daje swobodę w
    doborze osoby. Zresztą to przeciez nie musi być w tym romie. To jest
    nadal ślub cywilny i opcji jest więcej.

    --
    Marcin