  • Data: 2024-09-22 03:06:57
    Temat: Re: Dla Kfiata Olina
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2024-09-21, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Czemu? Są kraje co po prostu nie wpuszczają nielegalnych migrantów a
    > legalnych nie biorą.

    Skoro oni już są to nie masz jak ich już nie wpuścić.

    > Raczej nie można.

    Obowiązek pracy to nie ma być prowadzenie do tej pracy pod karabinem, a
    podjęcie zatrudnienia ma być warunkiem np. prawa pobytu.

    > Nie mają - wprost przeciwnie - jak pracujesz to na większość socjalu
    > masz za duże dochody:P

    > No właśnie. NA przykład brakuje lekarzy i inżynierów;)

    I podstawowej siły roboczej.

    > Ale większości tych migrantów nie dzieje się jakaś humanitarna krzywda -
    > po prostu mieszkają w biednym kraju i chcieliby w bogatym i najchętniej
    > na socjalu.

    Tym bardziej praca jako warunek podstawowy wydaje się konieczna.

    > Jak migrant jest u ciebie to ty masz problem. Zostanie tu i generalnie
    > nic z tym nie zrobisz.

    Bo EU ma w niektórych dziedzinach skrupuły, których mieć nie powinna.
    Opisałem w odpowiedzi Piotrowi, jak wygląda system w Singapurze. Z
    pewnymi modyfikacjami działało by to również w EU. W skrócie, albo
    jesteś niewykwalifikowanym i przyjeżdżasz pracować, a pracodawca jest
    też gwarantem (odpowiada np. za koszty utrzymania, zdrowotne,
    deportacji), albo jesteś wysokowykwalifikowany, pracodawca wykazuje, że
    nie może znaleźć nikogo lokalnie i dodatkowo płaci pensje odpowiadającą
    twoim kwalifikacjom.

    > To lepiej nie wpuszczać po prostu. A z tym won, to czysta teoria. I na
    > dodatek "rasistowska":P

    Pomagać trzeba, ale nie na żywioł i nie znaczącym koszte obywateli.

    > E tam. Osiągasz poziom jaki chcesz osiągnąć i się nim cieszysz. Mi się
    > na przykład nie chce brać nadgodzin czy dodatkowych robót bo doszedłem
    > do wniosku że o ile pieniądze mogę dodatkowe zarobić to czasu "nie
    > narucham".

    I myślisz, że na socjalu też byś tak myślał? :)

    --
    Marcin