    From: Maciej Bebenek <m...@u...org>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Dialer- wypowiedz przedstawicielaTPSA
    Date: Tue, 16 Nov 2004 23:09:06 +0100
    <s...@l...eu.org> <cnd2ll$6c7$2@news2.ipartners.pl>
    <s...@l...eu.org> <cnd6a3$8fu$3@news2.ipartners.pl>
    <s...@l...eu.org> <cnd828$9r5$2@news2.ipartners.pl>
    <cnd8fh$llv$1@news.onet.pl> <cndc61$cne$1@news2.ipartners.pl>
    <s...@l...eu.org> <cnddqp$d45$6@news2.ipartners.pl>
    <s...@l...eu.org> <cndet6$e3k$1@news2.ipartners.pl>
    <cndfmi$al8$1@news.onet.pl> <cndlhq$hn1$2@news2.ipartners.pl>
    <cndoq3$ac4$1@news.onet.pl> <cndrpm$3kb$1@inews.gazeta.pl>
    <cndsdk$co5$1@news.onet.pl>

    Użytkownik Rymasz napisał:

    > Czyli, ze gdyby TPSA domyslnie blokowala takie polaczenia to pretensje
    > mieliby inni operatorzy? Bo jak nie, to mogla by sie chyba wykazac dobra
    > wola w walce z wyludzaniem pieniedzy. A jak tak, to tez, bo dla jak ktos
    > bedzie chcial to skorzysta, a dla dobra ogolu mozna to wylaczyc.

    Zdefiniuj "dobrą wolę"
    ;-)

    Prowadzenie serwisów premium rate jest w pełni legalnym interesem. Jest
    wprawdzie obostrzone pewnymi regułami - z których większość nie jest
    realizowana (i tu jest miejsce na protesty, petycje i sprawy sądowe) -
    ale nikt nie ma prawa zabronoić komukolwiek wybrania numeru 0700, 0708
    czy 0300. Podobnie, jak nikt nie ma prawa zabronic mi zadzwonić na wyspę
    św. Heleny w cenie takiej samej, jak najdroższe 0 700.

    Jedyna stroną, która może byc sprawcą wykroczenia czy przestępstwa mogą
    byc dystrybutorzy takich dialerów. Do tego też są stosowne regulacje prawne.

    M.