    From: "Rymasz" <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Dialer- wypowiedz przedstawicielaTPSA
    Date: Tue, 16 Nov 2004 19:46:38 +0100
    Sender: m...@p...onet.pl@bumelant.toya.net.pl

    news:cndff3$edr$1@news2.ipartners.pl...
    > Wiem, że jestem bezpieczny. Przynajmniej jeśli chodzi o wszelkie sprytne
    > programy przemycane przez strony WWW.

    > Jasne. Zacznij mi jeszcze opowiadać o wirusach przemycających się w
    > JPEGach.

    Uhm :) Czyli absolutnie nie ma mozliwosci, by odpowiednio spreparowany
    dowolnego formatu plik, spowodowal nieprzewidziane dzialanie programu
    go przetwarzajacego? W koncu tworcy oprogramowania to ludzie nieomylni :)
    a tutaj mamy stek bzdur: http://www.pcworld.pl/news/70592.html

    > Wymyśl mi sposób, w jaki czysty HTML oraz obrazki (które są elementami
    > biernymi) mogłyby w jakiś sposób doprowadzić do zainstalowania się mi
    > czegoś w komputerze.

    Patrz wyzej. Czysty HTML to bylby prawdziwy hardcore (programista
    przegladarki musialby wbudowac taki 'ficzer' ;), ale kiedys jednym
    znacznikiem wykladalo sie IE, wiec kto wie co w srodku siedzi ;)))

    > Cóż - i w tej kwestii się mocno mylisz.

    Nie sadze, chyba, ze masz samochodofobie :)

    > Nie. Ale za to potrafię go zamknąć, złożyć blokadę, włączyć alarm i wiem,
    > że np. nie należy zostawiać gotówki albo innych kuszących 'fantów' na
    > siedzeniu, skąd mogłyby być łatwo skradzione po wybiciu szyby.

    Ale jakby Ci go ukradli to czulbys sie jak idiota i wiedzial, ze jestes
    idiota?
    Bez obrazy. Chodzi o analogie do Twojego postow, z ktorych wynika, ze
    ktos komu dialer sie zainstalowal, to idiota.

    > I, uwaga-uwaga, tę wiedzę uzyskałem nie posiadając ani nie używając
    > samochodu.

    Dobrze to o Tobie swiadczy :)

    > A komputerowi lamerzy popełniają właśnie tego typu 'grzechy'.

    Popelniaja. I wiem, ze duzy odsetek wynika z faktu nie podjecia
    jakichkolwiek
    krokow w celu zabezpieczenia sie przed tym. Podobnie bezmyslne klikanie
    w pojawiajace sie okienka. Tym nie mniej, nawet jak jest sie swiadomym
    uzytkownikiem komputerow (zwlaszcza na poziomie dostepnym dla
    przecietnej ksiegowej, sprzedawcy samochodow, architekta,
    lekarza, humanisty, gospodyni domowej) nie znajdzie sie sposob, by
    dialer sie zainstalowal i natrzepal konkretny rachunek. Stad, wracajac
    do mysli przewodniej ("Dlaczego operator ma każdego 'defaultowo'
    traktować jako idiotę?") mozna by wyjsc na przeciw takim sytuacjom
    a) uswiadomic wszystkich starych i nowych uzytkownikow,
    b) 'defaultowo' ograniczyc mozliwosc naduzyc (omawianych i innych), by
    nie bylo kwestii spornych.
    Ale, ze to nie lezy w interesie operatora ....

    BTW: kredyty "argentyskie" z jakiegos powodu zdelegalizowali, a przeciez
    chyba sama idea jest dopuszczalna. Wystarczy tylko miec swiadomosc
    i znac sie na rzeczy.

    Pozdrawiam,
    Rymasz