    Subject: Re: Definicja adresu. O jaki adres chodzi ustawodawcy ?
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Krzysztof kw1618 <k...@g...pl>
    Date: Wed, 9 Dec 2020 13:35:34 +0100

    > W Warszawie bardzo popularne są wirtualne biura. Ich celem jest
    > podniesienie wiarygodności podmiotu. Ja bym w życiu nie zawarł
    > poważniejszej umowy z podmiotem mającym siedzibę w skrzynce pocztowej,
    > czy serwerze pocztowym. To, że adres jest w wirtualnym biurze może mi
    > umknąć, choć często wystarczy taki adres w wyszukiwarkę wpisać i
    > wyskakuje, ze tam siedzibę ma 100 spółek - czyli w praktyce żadna.

    Skłoniłbym się to twierdzenia, że rejestrowanie podmiotu w wirtualnym
    biurze ma na celu redukcję kosztów, a także czasem niechęć rejestrowania
    podmiotu pod adresem zamieszkania, aby adres zamieszkania nie figurował
    w ogólnodostępnym rejestrze, ponieważ czasem przy niektórych
    działalnościach może (ale nie musi) to być uciązliwe. Szczególnie wtedy
    kiedy pod adresem przyjmuje się klientów czy kontrahentów. Strach przed
    krewkimi klientami też ma znaczenie.

    > Na koniec moja opinia. Jak ktoś zamiast adresu podaje email, albo
    > skrzynkę pocztową, to z góry można spodziewać się problemu. Najczęściej
    > robią tak oszuści, albo pajace. Oszuści, żeby zmniejszyć zagrożenie
    > tego, ze bardziej "krewki" klient da im "po ryju". Pajace, bo im nie
    > zależy na własnej opinii.

    Zgadzam się z powyższą opinią. Ostatnia nowelizacja prawa
    przedsiębiorców dopuściła podawanie adresu do korespondencji bez stałego
    adresu prowadzenia działalności, można też podawać adres do
    korespondencji do skrytki pocztowej (nie skrzynki).
    Ostatnia nowelizacja kpk i rozporządzenie Ministra Sprawiedliwości
    dopuszcza przesyłania korespondencji w sprawach karnych na adres skrytki
    pocztowej.

    Osobiście uważam, że adres skrytki pocztowej z punktu widzenia
    skuteczności jest lepszy od adresu poza placówką pocztową, wynika to z
    pocztowej logistyki. Z rozdzielni list idzie bezpośrednio do UP ze
    skrytką z pominięciem listonosza (w zdecydowanej większości przypadków),
    których to listonoszy występują drastyczne braki kadrowe, zwolnienia
    chorobowe, absencje i inne, co powoduje, że pod dany adres listonosz
    może chodzić zaledwie raz w tygodniu albo i rzadziej. Placówka pocztowa
    jednak prawie zawsze ma obsadę, nawet jeśli absencja się zdarzy, to tak
    to organizuja, aby ktoś był. Listonosz natomiast gdy nie przyjdzie do
    pracy to jego listy czekają, aż wróci z absencji lub dopiero po 2-3
    dniach organizują zastępstwo.