    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Data/miejsce zawarcia NDA
    Date: Mon, 15 Dec 2008 17:22:31 +0100

    On Sat, 13 Dec 2008, Tomek wrote:

    > Wytnę resztę bo sprawa jest prosta - chodzi mi o ew. odpowiedzialność
    > za wpisywane dane niż o to od kiedy faktycznie te umowy działają
    > i inne cywilnoprawne czy podatkowe niuanse.

    Ano, owa odpowiedzialność najczęściej zależy od skutków.
    Jeśli umowa będzie "prawnie skuteczna" później, to od *skutków*
    przesunięcia tego terminu będzie zależała karalność.
    Jak ktoś coś na tym straci (np. państwo na podatku, poprzez
    wcześniejsze zaliczenie tej umowy w koszt - fakt "zrównoważenia"
    tego podatkiem u drugiej strony jest bez znaczenia) - to
    owo "straci" może spowodować ew. reperkusje.
    Typowa "prawdziwa umowa" (zawierana przed przystąpieniem do
    jakichś czynności) IMVHO szczególnego ryzyka nie niesie.
    No chyba że mamy umowę podlegającą regulacjom ustawowym,
    dajmy na to z budżetówką, i sam *termin* zawarcia umowy jest
    istotny.

    Istnienie (samo istnienie) nieważnej umowy AFAIK karalne nie jest.

    > Nie chciałbym po prostu mieć jakiś nieprzyjemności z powodu takiego,
    > że w czasie w którym rzekomo zawierałem umowę w Olsztynie byłem
    > Zakopanem :-)

    :)

    > A z niektórymi firmami/osobami negocjować treści szablonów
    > umów się nie da, "bo nie"/"bo prawnika nie ma"/"bo prawnik by musiał
    > sprawdzić

    Skąd my to znamy... :D

    pzdr, Gotfryd