  • Data: 2011-05-07 22:42:17
    Temat: Re: Darowizna od rodziców - pytanie
    Od: witek <w...@g...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    On 5/7/2011 3:23 PM, Przemolo wrote:
    > Tak sobie studiuję zawiłości podatków od darowizn na następującym
    > przypadku:
    > Żona otrzymuje od swojej matki dajmy na to 100tyś zł darowizny (zgodnie
    > z prawem może liczyć na zwolnienie z podatku z tytułu darowizn).

    jeśli darowizna, to jest to jej majątkiem oddzielnym.

    > Czy kwotę tą może przeznaczyć na zakup mieszkania, które kupuje wraz z
    > mężem? (gdyby darowizna była też na męża, podatek trzeba by zapłacić,
    > gdyż teściowa nie jest osobą z grupy najbliższej rodziny).

    no właśnie tu jest trick jak z majątku oddzielnego kupić coś do majątku
    wspólnego.
    znana metoda to intercyza "w drugą stronę" czyli wprowdzenie do majątku
    wspólnego i dopiero wtedy można kupować coś wspólnie.

    Nie chce mi sie teraz szukać czy od tego jest podatek.