    From: witek <w...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Darowizna nieruchomosci, dwa przypadki
    Date: Sun, 07 Nov 2010 11:48:11 -0600

    On 11/7/2010 11:06 AM, LprzemekL wrote:
    > Hej,
    > Jak lepiej zrobić ?
    >
    > Przykład pierwszy:
    > mieszkanie kupowane jest na tatę (61lat) jako właściciela (wpis w
    > akcie notarialnym), ja jako syn(28lat) oraz mama(58) przelewamy swoje
    > części kwoty na jego konto bankowe. Tata wówczas dokonuje przelewu na
    > konto sprzedającego. Czy my (ja i mama) musimy sporządzić umowy
    > darowizny tych kwot przelanych na jego konto ? Czy tata powinien
    > zgłosić sprawę do US jako obdarowany tymi kwotami ? Czy zapłaci od
    > tego podatek ?
    >
    > Przykład drugi:
> [...]

    wersja druga jest bardziej przejrzysta, jeśli to mieszkanie ma byc
    docelowo na ciebie i ty tam bedziesz mieszkał.

    1.
    tak, przelanie przez rodziców kasy na twoje konto to darowizna.
    musisz ją zgłośić w US. Z podatku w tym przypadku bedziesz zwolniony ( o
    ile nie skopiesz procedury darowizny).
    I mieszkanie wowczas kupujesz ty i ty podpisujesz akt notarialny ze
    sprzedawcą. Rodzice niech ich reka boska broni cos podpisac.
    Tylko zanim zaczniecie cokolwiek robic, to dokładnie doczytaj co zrobic
    w jakiej kolejnosci co zglosisc komu i do kiedy. Zeby nie bylo pozniej
    jaj, ze rodzice dali ci gotowke do reki, a potem płacz, że trzeba
    kila(nascie) tysiecy podatku zapłacić.

    2.
    tak, US na pewno bedzie dochodził skąd miałeś kasę na mieszkanie.
    kwestia tylko kiedy i czy sie zorientują. W moim przypadku zorientowali
    się 3 razy. skuteczność 100%.

    wersji pierwszej nie chce mi sie rozgryzac, kwestia czyje to ma byc
    mieszkanie i kto tam bedzie mieszkał.
    bo jak mieszkanie bedzie taty, a mieszkał bedziesz ty , to potem znowu
    zostaje problem kto płaci opłaty za nie swoje mieszkanie i komu nalezy
    to opodatkować.
    Nie ma lekko. mieszkanie ojca, ojciec ponosi opłaty. zaczniesz płacić ty
    za ojca, ojciec dostanie w d.. od US, bo to jego dochód, którego
    oczywiscie jak znam zycie do PIT nie dopisze.