    From: "Wojciech" <w...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Darowizna Jak sie broni w sądzie?
    Date: Fri, 06 Nov 2009 06:17:42 +0100
    Sender: n...@n...onet.pl

    > po pierwsze nie uzyczeniu tylko uzytkowaniu czyli ma prawo tam mieszkac
    > bezplatnym czyli nie mozesz brac za to kasy, ze ona mieszka tam mimo, ze
    > to jest twoje
    > dozywotnim, czyli jak dlugo zyje ma prawo za darmo tam mieszkac.
    >
    > I nie masz sie narazie do czego wprowadzac, bo mieszka tam ona i ma to
    > zapisane w akcie notarialnym. Twoja proba wejscia tam skonczy sie dla
    > ciebie sprawa w sadzie o naruszenie miru domowego i jeszcze pojdziesz
    > siedziec. Wiec narazie mieszkaj tam gdzie mieszkasz, a swoim bedziesz
    > sie mogl rozporzadzac po jej smierci.

    Czyli rozumiem że opłacam jej mieszkanie 60m2 i ona tam ma prawo mieszkać sama.
    Ja natomiast mam mieszkać tzn wynajmować mieszkanie bo swojego nie mam. To jest
    takie błedne koło bo niby mam jej nie opłacać czynszu ale jak co to
    Spółdzielnia mieszkaniowa będzie ode mnie domagać się uregulowania czynszu bo
    ja widniejsze na spisie lokatorów jako właściciel mieszkania.

    > W zasadzie czynsz powinna sobie opłacać sama, bezplatne uzytkowanie
    > oznacza, ze  nie mozesz ty od niej brac kasy. przy czym jak ona nie
    > bedzie płacic, to domagac beda sie od ciebie jako wlasciciela.

    Błędne koło.

    > Odwołanie darowizny nie jest takie proste. wiec narazie po prostu bądz
    > grzeczny i nie podskakuj to nie bedzie miała argumentow.
    > W sumie dostałeś to chatę za darmo wiec troche przyzwoitosci nalezałoby
    > okazac.

    Ale ja jestem grzeczny i to jak na moje nerwy aż za bardzo. Przychodzę do niej
    pukam do drzwi niestety nie wpuszcza mnie, dzwonię do niej co zresztą mam
    nagrane na telefonie jak tylko usłyszy mój głos od razu kończy rozmowę. Mam
    klucze do mieszkania niestety nie mogę ich otworzyć bo od środka w zamek ma
    włożone swoje klucze. Mam nawet świadka sąsiadkę która po mnie zadzwoniła bo
    podczas rozmowy z nią sąsiadce wydawało sie że zemdlała a ona po prostu
    najspokojniej zasnęła. Na koniec mam pytanie czy w przypadku tak spisanej
    darowizny gdzie jest napisane że oboje dziadkowie mogą tam mieszkać do końca
    swoich dni Czy ja mam jakieś inne obowiązki które muszę wykonywać choć nie ma
    nic napisane w akcie notarialnym o tym np 3 razy w tyg sprzątać robić zakupy
    myć okna kupować drogie leki ubrania itd itp. Na koniec chciałem Ci serdecznie
    podziękować za udzieloną odpowiedz. Pozdrawiam