  • Data: 2009-11-07 15:47:24
    Temat: Re: Darowizna Jak sie broni w sądzie?
    Od: "Wojtek" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Mieszkanie jest Twoje i możesz je sprzedać. Cena będzie zapewne musiała
    > być odpowiednio niższa, zważywszy na obciążenie mieszkania prawem babci
    > do dożywotniego zamieszkiwania (skuteczne wobec nabywców, pod warunkiem
    > ujawnienia w księdze wieczystej).
    > W przypadku sprzedaży mieszkania, jeśli darowizna zostanie odwołana, to
    > będziesz musiał zwrócić babci równowartość darowizny.
    Ja nie chce sprzedawać mieszkania nawet nie chce z nią zamieszkać póki co
    mieszkam z rodziną swoją i nie potrzebuje awantur.

    > Garaż jest Twój i możesz z nim zrobić, co chcesz, możesz nawet spróbować
    > naliczyć babci opłatę z tytułu tego, że go przez jakiś czas wynajmowała
    > (nie mówię na 100%, że Ci się powiedzie).

    Od pewnego czasu zaczęły się problemy tak jak pisałem poszło o kase najpierw
    rządania o 100 potem 500 aż skończyło sie na 1000 zł
    > Co do Twojej odpowiedzialności finansowej za leki itp. ciąży na Tobie
    > podwójny obowiązek alimentacyjny, wynikający z tego, że jesteś
    > obdarowany i ze stosunku pokrewieństwa. W tym temacie poczytaj Kodeks
    > cywilny - przepisy o darowiźnie i Kodeks rodzinny i opiekuńczy.
    > Fakt, czy obowiązek alimentacyjny się konkretyzuje zależy od spełnienia
    > ustawowych przesłanek.

    Tak jak pisałem nawet nie wiem co jest powodem że babcia chce mi odebrać
    darowiznę. Mam nieodparte wrażenie ze jest to działanie dzieci babci lub osób
    widzących interes w odebraniu mi mieszkania. Dostając tą darowiznę nie
    spodziewałem się że napytam sobie w rodzinie tyle wrogów. Bo jak to możliwe że
    darowiznę dostał wnuk a nie dziecko. Pozdrawiam