eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoDaleko do sądu › Re: Daleko do sądu
  • Data: 2012-10-22 18:06:53
    Temat: Re: Daleko do sądu
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 22.10.2012 15:51, CPL pisze:

    > Primo - pytanie dotyczyło "Jak wybrnąć?"

    I w celu rzetelnej udzielenia odpowiedzi na to pytanie należałoby poznać
    parę dodatkowych detali.

    > - czy muszę się stawić na
    > rozprawie,

    Póki sąd nie wezwie z dopiskiem "stawiennictwo obowiązkowe" to nie musisz.

    > czy sąd zasądzi o pozwanego zwrot kosztów ewentualnych
    > podróży (w sumie zastępstwa procesowego też nie wykluczam). Wogóle nie

    Bilet klasy drugiej - i trzeba go okazać. Zakładając, że wygrasz. I że
    przegrywający jest łatwo wypłacalny.

    > poruszyłeś tego tematu tylko pisałeś swoje domniemania nie mając
    > absolutnie żadnej wiedzy w temacie. Nie muszę się tłumaczyć wszem i
    > wobec czego dotyczyła transakcja, czy kupowałem jako konsument itd.

    Ale to jest istotne. Bo jeśli nie kupowałeś jako konsument lub
    reklamacja nie była właściwie złożona, to prawidłowa odpowiedź to
    "wycofaj pozew".

    > Powiem tylko tyle - kupowałem w sklepie (mają nip, regon, nr wpisu do
    > edg) jako osoba prywatna.

    Czyli konsument - przynajmniej tyle.

    > Reklamacja z rządaniem wymiany częsci na

    Od rządania to jest rząd. Chociaż pisze się "od rządzenia".

    > zgodną z umową poszła wraz ze zwrotem starej częsci. Na reklamację
    > odpowiedzi brak, zwrotu kasy za przesyłki też. Kłania się ustawa którą

    Hehehehe. No i bardzo możliwe że będzie "Proszę wysokiego sądu! Ten pan
    skorzystał z ustawowej możliwości odstąpienia od zdalnego zakupu w ciągu
    10 dni i żadnej reklamacji nam nie przysłał - tylko zwrócił towar".

    I udowodnij, że składałeś reklamację.

    Przede wszystkim samowolny zwrot towaru to nie jest prawidłowy tryb
    reklamacyjny - zwyczajowo jest to zwrot w trybie anulowania umowy przy
    zakupie zdalnym.

    Przy reklamacji najpierw składasz reklamację, a potem czekasz na
    ustosunkowanie się sprzedawcy. Bo może np. miałby akurat w twojej
    okolicy swojego pracownika z właściwym towarem (zakładam że reklamacja
    byłaby w ogóle uzasadniona) który by ci od ręki towar wymienił. I wtedy
    celowe wysyłane pocztą czy kurierem byłoby zwykłą złośliwością i
    naciągactwem.

    > cytowałem. Teraz jesteś szczęśliwy?

    Mi tam twoje detale do szczęścia nie są potrzebne. Ale powiedz mi -
    zadając tu pytanie chcesz uzyskać w miarę rzetelną odpowiedź, czy też
    odpowiedź pasującą do twoich wyobrażeń i, heh, roszczeń względem
    rzeczywistości, hmm?

    Bo jeśli to drugie to proszę bardzo: skontaktuj się z najtańszym
    prawnikiem, zleć mu reprezentację i zapłać za nią.

    > Sprawa ewidentnie wygrana, idioci
    > się odwołali, więc najpiękniej byłoby znaleźć we Wrocławiu prawnika,

    Treści sprzeciwu pewnie też dumnie nie podasz? ;->

    > który za 20 minut występu przed sądem weźmie od pozwanego 60 zł, jednak
    > wątpię by komuś się chciało za taką kasę latać po sądach.

    Rób co chcesz, ale podejrzewam że w swoim zadufaniu ślicznie przerypiesz
    sprawę - zdaj raport, bo ciekaw jestem.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1