  • Data: 2005-05-10 21:49:10
    Temat: Re: [DŁUGIE] Kiedy można fotografować bez zgody a kiedy nie ?
    Od: "Jotte" <t...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W wiadomości news:1zedbyp8qr5c.ufrm87qqrc9l$.dlg@40tude.net JanuszHr
    <h...@p...com> pisze:

    Pozwolę sobie sie wtrącić.

    > Gdybyś fotografował moje dzieć bez mojej zgody i jescze byś publikował te
    > zdjęcia to szanowny kolego miałbyś poważne problemy.
    Co do samego faktu fotografowania fotografowania - zależy od sytuacji. Co do
    publikacji fotografii - zależy od jej treści a wskazówki znajdziesz w
    ustawie o ochronie danych osobowych. Słowem - generalizujesz i dlatego łatwo
    Ci zaprzeczyć.

    > Ja oczywiście nie zakładam ,że masz
    > nie czyste intencje ale naruszasz - nie wchodząc w analizowanie stanów
    > prawnych
    Trochę trudno na grupie poswięconej zagadnieniom prawnym nie analizować i
    abstrahować od stanów prawnych.

    - to do czego rodzice mają prawo a więc do decydowania co ich
    > dzieciom wolno a co nie.
    A to już dziwne twierdzenie. W jaki sposób robiąc zdjęcie ktoś narusza prawo
    rodziców do decydowania co ich dzieciom wolno?

    Przy okazji - niedawno były sprawdziany gimnazjalne. Wiele stacji emitowało
    miniwywiady z gimnazjalistami (są to obywatele niepełnoletni), pokazywało
    nie tylko ich twarze i sylwetki, ale prezentowało wypowiedzi. I nie były to
    bynajmniej sceny grupowe. No i jak myślicie - mieli jakieś zgody czy
    zezwolenia rodziców itp.?

    Jotte