    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: DG a oprogramowanie "domowe"
    Date: Fri, 23 Nov 2007 10:33:18 +0100

    jacki pisze:

    > Nie zauważyłem.

    > Nie używam.

    Jeżeli używasz sam dla siebie, to nie ma większego problemu.
    Ja też używam OpenOffice i nie mam z nim problemów.

    Jednak jeżeli zaczynasz się kontaktować z innymi ludźmi, to musisz mieć
    na uwadze że oni raczej używają MS Office. W wielu firmach jest głupi
    zwyczaj że wysyła się e-maile zredagowane w .doc, często się spotkasz z
    życzeniem klienta "niech mi pan to wyśle w .doc-u/powerpoincie/excelu
    itp. itd".
    A tu niestety OO wymięka - bo eksport do plików MS Office działa mocno
    tak sobie, jak po którejś stronie zostaną użyte głupie strzałki, czy
    popularne formatowanie spacjami (czyli zamiast zrobić normalnie layout
    dokumentu, to dosuwa się elementy za pomocą ciągów spacji).

    Można oczywiście walczyć z całym światem, udowadniać pani sekretarce z
    firmy kontrahenta że jest głupia, że .doc jest be i lepiej słać w
    pdf/rtf/ps/cuda/niewidy, jedyne co można uzyskać to zostać zaliczonym do
    ludzi którzy "nie potrafią nawet wysłać prostego emaila i robią z tego
    dziwne problemy".

    Bo można sobie płynąć pod prąd, użerać się z ludźmi, marnować swój i ich
    czas, ale po co?
    Ja wiem że to M$ jest "ten zły" i wykorzystuje swoją monopolistyczną
    pozycję. Niemniej na tym właśnie polega monopol że nie bardzo da się go
    obejść.

    --
    PMS++ PJ S+ p+ M(+) W+>+++ P++:++ X(+) L++ B+ M+ Z++(+++) T- w- CB++
    http://free.of.pl/h/hellfire/pmscode.html