    From: Jacek_P <L...@c...edu.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy wypożyczanie książek jest legalne [OT]
    Date: Sun, 6 Jul 2008 18:27:50 +0000 (UTC)

    Olgierd <n...@r...org> napisal:
    > No tak, jeśli to są 'humanistyczne bełkoty' to raczej nie pogadamy na ten
    > temat.

    Wiesz, nie kazdy sie podnieca obracaniem martyrologii na dziesiata strone.

    > Nieprawda.

    Hm, pozwole sie z Toba nie zgodzic.

    > Dziwnym trafem pierwociny IP to wymysł europejski.

    Ale w wariancie USA, propagowanym przymusowo (wojennie i embargowo)
    na caly swiat jest to doprowadzone 'ad absurdum'.

    > No tak, nie był dobrze zorganizowany, bo tylko część literatów na Kołymę
    > jechała, a jeszcze musiała im politpolicja w tym pomóc?
    > Zresztą: komunizm bez esbecji i inwigilacji wszystkich bez wszystkich nie
    > przetrwałby roku.

    Demonizujesz. Rozciagasz lata piecdziesiate na trzy nastepne dekady.

    > Tak, TV ery PRL to tylko edukacja, żadnych Gontarczyków, Broniarków,
    > Dziennika Telewizyjnego etc.... Żal czytać.

    Wiesz, jest dosc proste kryterium, ktory ustroj byl bardziej 'pro'-kulturalny.
    Wtedy warstwy nizsze aspirowaly do zachowywania sie i mowienia jak warstwy
    wyzsze, choc ideologia zaprzeczala takim trendom. Obecnie nastapilo rozdzielenie
    i izolowanie warstw. A kuriozum, zaslugujacym na rozstrzelanie, jest propagowanie
    chlamu i niechlujstwa jezykowego w tej, podobno misyjnej, telewizji publicznej.

    > Ale co ma do tego dychotomia PRL&socjalizm vs. RP&pseudokapitalizm?

    Ma. Ty demonizujesz PRL, a Tristan go idealizuje. Obaj jestescie
    skrzywieni idelogicznie w swoich osadach.

    > No tak, i kto za tym stoi?

    Tu gladko przeginasz. Zdemolowanie lokalnej produkcji to zasluga
    jak najbardziej kapitalistycznego globalizmu. Amerykanie, ktorzy
    zawsze go lansowali, byle nie u siebie, budza sie wlasnie z reka
    w nocniku i kompletnie zdeindustrializowana gospodarka, zubozalym
    spooleczenstwem (nie mowie o horrendalnie wzbogaconych kilku promilach).
    I wbrew werbalnym zapewnieniom, kombinuja jak utrzymac TANIEGO dolara.

    > W kinie przegląd filmów radzieckich,

    Taak? Akurat tydzien przed stanem wojennym bylem na 'Czasie Apokalipsy',
    a doslownie na dzien (w sobote) na 'Wejsciu smoka'. Cholera, jakos
    ruski film jak sie pojawial to najwyzej jeden w miesiacu. A i niektore,
    obyczajowe, byly niezle. Wiem, wiem, dla Ciebie to objaw homo sovieticus.
    Tak, jak dla niektorych Puszkin byl komunista ;)

    Podsumowujac: w swoich osadach jestescie tak samo skrzywieni. Jak sie
    wezmie z Was srednia, taka rozmyta ;) , to wychodzi w miare rozsadny
    obraz...
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek