  • Data: 2008-07-06 18:51:38
    Temat: Re: Czy wypożyczanie książek jest legalne [OT]
    Od: Olgierd <n...@r...org> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sun, 06 Jul 2008 18:27:50 +0000, Jacek_P napisał(a):

    > Wiesz, nie kazdy sie podnieca obracaniem martyrologii na dziesiata
    > strone.

    Mówię o zwykłej literaturze, żadnej matryro. Gombrowicz zresztą był
    wyjątkowo antymatryro.

    > Demonizujesz. Rozciagasz lata piecdziesiate na trzy nastepne dekady.

    Wybacz, w Rosji obozy nadal istnieją i mają się dobrze. Nie jest to
    Kołyma i Magadan, ale jednak.

    > Wiesz, jest dosc proste kryterium, ktory ustroj byl bardziej
    > 'pro'-kulturalny. Wtedy warstwy nizsze aspirowaly do zachowywania sie i
    > mowienia jak warstwy wyzsze, choc ideologia zaprzeczala takim trendom.

    Masz na myśli klasy? Np. klasę robotniczą? No to znów zapolemizuję.

    > Obecnie nastapilo rozdzielenie i izolowanie warstw. A kuriozum,
    > zaslugujacym na rozstrzelanie, jest propagowanie chlamu i niechlujstwa
    > jezykowego w tej, podobno misyjnej, telewizji publicznej.

    Izolowanie warstw? A dokładnie?
    Co do chamstwa -- to prawda; aczkolwiek wątpię czy ma to większy związek
    ze zmianami ustrojowymi.

    > Ma. Ty demonizujesz PRL, a Tristan go idealizuje. Obaj jestescie
    > skrzywieni idelogicznie w swoich osadach.

    Nie demonizuję. Przeżyłem prawie 2 dekady w tamtym ustroju, zdążyłem
    nawet odczuć na czym polegało jego draństwo.

    > Taak? Akurat tydzien przed stanem wojennym bylem na 'Czasie Apokalipsy',
    > a doslownie na dzien (w sobote) na 'Wejsciu smoka'.

    No masz, a Gwiezdne Wojny chyba 3 lata w kinach szły. Albo i dłużej. I co
    z tego, że część filmów z USA była w kinach? Gierkowszczyzna to nie
    Gomułka, to prawda.

    > Cholera, jakos ruski
    > film jak sie pojawial to najwyzej jeden w miesiacu.

    Chyba że w październiku ;-)

    > A i niektore,
    > obyczajowe, byly niezle. Wiem, wiem, dla Ciebie to objaw homo
    > sovieticus. Tak, jak dla niektorych Puszkin byl komunista

    Nie wiem, nie oglądałem. W czambuł nie potępiam kinematografii tylko za
    miejsce urodzenia.

    > Podsumowujac: w swoich osadach jestescie tak samo skrzywieni. Jak sie
    > wezmie z Was srednia, taka rozmyta , to wychodzi w miare rozsadny
    > obraz...

    Cóż, właśnie przeczytałem Imperium Kapuścińskiego. A nieco wcześniej
    Dzienniki Kisiela. Może dlatego jestem skrzywiony.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    czytej Lege Artis ==> http://olgierd.bblog.pl/ <==