eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoCzy to nie irytujące!!! - prowadzi firmę, studiuje, nie zna finansów firmy -prokuratura mówi - nie winny!!! › Re: Czy to nie irytujące!!! - prowadzi firmę, studiuje, nie zna finansów firmy -prokuratura mówi - nie winny!!!
  • Data: 2007-07-20 14:35:21
    Temat: Re: Czy to nie irytujące!!! - prowadzi firmę, studiuje, nie zna finansów firmy -prokuratura mówi - nie winny!!!
    Od: Johnson <j...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Alek pisze:

    > Gdyby był wypłacalny to nie miałby tylu wierzycieli i prokuratora
    > na karku a autorka wątku nie miałaby kłopotu o którym pisze.

    Niekoniecznie.

    > I owszem, wynika.

    A gdzie?
    To że ktoś nie chce płacić, nawet kliku osobom znaczy że jest
    niewypłacalny?
    A wygląda to tak, że w jego (studenta) twierdzenia o niewypłacalności
    wierzysz, a w jego usprawiedlienia już nie ? Dlaczego zakładasz, że mówi
    tylko czesciwo prawdę i ta kaurat w tej częsci? A moze akurat kłamie
    "odwrotnie" :) ?
    Czy to nie aby lekko schioferniczne?

    > Aha, krytykujesz "wróżki" a sam w swojej szklanej kuli widziałeś to
    > pismo i znasz dokładnie jego treść?

    Nie ja po prostu przytoczyłem zdanie z wątku ... Więc moje twierdzenie w
    przeciwieństwie do innych - w tym twoich - ma jakieś podstawy.

    A zwrot można je ocenić inaczej? Może zaproponujesz "mądrzejszą"

    > A może jednak tylko pracownik pełnomocnik przedsiębiorcy w jego imieniu zobowiązał
    się do spłaty
    > podobnie jak w jego imieniu przyjmował zaliczki, odbierał telefony
    > i pisma itd.?

    Dla mnie "zobowiązała się ..." nie brzmi jak "zobowiązała się w
    imieniu...". Dla mnie brzmi jakby chciała spłacić dług syna.
    Ale jak pisałem wyżej moje przypuszczenie jest lepsze, bo jednak ma
    podstawy w wątku. I nie odpowiadam za nieprecyzyjny opis autora.

    > Bajki opowiadasz i tyle.

    Nic na to nie poradzę, że pozostajesz w błędnym przekonaniu co do
    otaczającej cię rzeczywistości i obowiązującego sytemu prawa ...

    > Jak wiesz można też na odwrót: sprawa karna a do niej przyklejone
    > powództwo cywilne.

    można tylko po co? Normalny człowiek woli dostać pieniądze po roku, anie
    po 3 latach czy więcej.
    W wyroku karnym sąd zobowiażując do naprawienia szkody zawsze określa
    termin jej naprawienia i nie jest to termin krótki. Zazwyczaj tylko
    nieco krótszy niż okres próby.

    2005.05.24 uchwała SN I KZP 17/05 OSNKW 2005/7-8/59

    Sąd, orzekając o obowiązku naprawienia szkody, w wyroku określa również
    czas i sposób jego wykonania.

    A dopóki termin nie minie możliwości działania pokrzywdzonego w
    postępowaniu karnym są żadne, a gdy chce przyśpieszyć i tak musi
    startować do sądu cywilnego. Może co prawda złożyć powództwo adhezyjne w
    toku postępowania karnego, ale to może zrobić wcześniej samodzielnie w
    postępowaniu cywilnym

    Ja opieram rozwiązania dla normalnych ... i nie utrudniające życia, lecz
    ułatwiające.

    > Ty chyba naprawdę należysz do samoobrony skoro tak mocno bronisz
    > przestępców-dłużników.

    Jak już sie wymienimy poglądami osobistymi: zapisz się do PiS jak
    jeszcze tam, nie należysz ... "na wszystko najlepsze jest prawo karne -
    bo innego nie znamy :(" - to powinno być motto niektórych tam.

    --
    @2007 Johnson
    http://johnsonpl.blogspot.com/