eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoCzy to legalneRe: Czy to legalne
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!pingwin.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.itl.waw.pl!news
    .nask.pl!news.man.poznan.pl!news.icpnet.pl!not-for-mail
    From: "Piotr C." <p...@M...com.INVALID>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy to legalne
    Date: Thu, 19 Dec 2002 01:16:41 +0100
    Organization: Internet Cable Provider News Server
    Lines: 50
    Message-ID: <atr32j$4u1$1@topaz.icpnet.pl>
    References: <atqt4b$162$1@foka.acn.pl> <atqtok$26e$1@topaz.icpnet.pl>
    <atr0mt$30g$1@foka.acn.pl>
    NNTP-Posting-Host: c25-101.icpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: topaz.icpnet.pl 1040256915 5057 62.21.25.101 (19 Dec 2002 00:15:15 GMT)
    X-Complaints-To: n...@t...icpnet.pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 19 Dec 2002 00:15:15 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 5.50.4522.1200
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V5.50.4522.1200
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:119443
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "Kris" <c...@p...com> napisał w wiadomości
    news:atr0mt$30g$1@foka.acn.pl...
    > Wszystko "cacy" ale pytanie pozostaje = czy to legalne aby bez
    > potwierdzenia, przez użytkownika usługi TP SA, chęci poniesienia
    dodatkowych
    > kosztów, zmieniano mu obowi?zuj?c? taryfę?

    Nie nastąpiło coś takiego, jak zmiana obowiązującej taryfy podczas trwania
    połączenia. Nastąpiło wybranie INNEGO numeru, dopiero w ten sposób,
    oczywiście, zmiana taryfy.

    > Operator winien przynajmniej
    > uprzedzić swojego klienta o takiej technicznej możliwo?ci.

    Owa "techniczna możliwość" to w praktyce możliwość odłożenia słuchawki
    podczas jednego połączenia i wybranie po chwili innego numeru. Tu nie ma
    żadnej magii. Operator NIE MOŻE pilnować urządzeń abonenta, centrala nie ma
    też takiej inteligencji aby móc ocenić że dzwonisz na dialer. Jakiś czas
    temu na chyba pl.misc.telefonia ktoś pisał o telefonie, który samoczynnie
    wybierał losowy numer spośród zaprogramowanych. Ludzie mieli pretensje, że
    im blokuje telefony, sam dostał spory rachunek. To jego problem, czy raczej
    producenta telefonu lub ew. ministra który wydał homologację.

    > W necie nie ma przy tej
    > usłudze informacji o charakterze i jej kosztach (nadużycie?).

    Z tego co widziałem JEST, tylko malutkimi literkami.

    > Gdzie ochrona
    > klienta przed naci?ganiem? Nie spotkałem się z tak? usług? na "zachodnich"
    > stronach. Tam trzeba jednoznacznie, bezpo?rednio potwierdzić płatno?ć!

    To już inna sprawa, ale jak powiedziałem - TP nie ma nic do tego. TWÓJ modem
    wybiera (z takiego czy innego powodu) numer 0700, a TP MA OBOWIĄZEK połączyć
    Cie z tym numerem.

    > Sk?d Twoja niechęć do walki z teps??

    Ooo, to już prawie obraza! ;-) Uwierz mi, jestem pierwszy do walki z
    tepsą!!! Nie tylko ja, z problemem dialerów próbowały walczyć na prawdę nie
    takie głowy jak ja, takie, które wygrały kilka nawet absurdalnie głupich
    spraw (na które nawet nie zwróciłbyś uwagi). Ale znam problem i wiem że -
    przynajmniej z TP - jest nie do wygrania, nie ma podstaw do roszczeń.
    Chciałbym Ci pomóc, ale mam jakieś doświadczenie i wiedzę w tej sprawie.
    Rzadko wypowiadam się na tej grupie ale akurat w temacie telekomunikacji
    jestem w miare na bieżąco. Musisz niestety grzecznie zapłacić. Ew. poproś o
    rozłożenie na raty.

    pozdrawiam

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1