    From: DeWe <n...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy to legalne?
    Date: Sun, 16 Sep 2007 13:57:27 +0200

    Andrzej Lawa pisze:

    > Zaś ci, co to zrobili ze strachu, zrobili to [...]

    Swego czasu oglądałem program "Cela". Zdziwiłbyś się, gdybyś wiedział
    jak doskonale przestępcy zorientowani są w wymiarze kary, jakie im grożą
    za popełnienie konkretnego przestępstwa. Zdziwiłbyś się, jak doskonale
    planowane są przestępstwa także w odniesieniu do kar grożących z KK.
    Absolutnie nie jest prawdą, że wymiar kary nie jest brany pod uwagę przy
    ich popełnianiu, do czego przyznawali się sami przestępcy.

    Odnosząc się do sensu KŚ, IMO nie ma ona żadnego sensu przy obecnym
    stopniu wykrywalności przestępstw. Nie można bowiem rozdzielać tych
    dwóch aspektów. Winny być one traktowane nierozdzielnie.
    Odstraszająca jest surowa i *nieunikniona* kara. Obecnie nawet osoba,
    dla której wysokość kary jest odstraszająca popełni go, bo zdaje sobie
    sprawę, że szanse jej schwytania i udowodnienia winy są małe.

    Ja mam jeszcze nieodparte wrażenie, że nikt nie dostrzega że KŚ wcale
    nie jest konieczna i wcale nie trzeba łożyć na utrzymanie więźnia.
    Wystarczy stworzyć im możliwość podjęcia pracy, a w przypadku odrzucenia
    tej możliwości stworzyć identyczne warunki jakie ma uczciwy człowiek -
    zasiłek. Nie widzę powodu, aby morderca miał większe prawa od
    jakiejkolwiek uczciwej osoby.
    Chce jeść, chce TV, chce kino domowe? Proszę bardzo - ale niech na to
    zapracuje otrzymując najniższe wynagrodzenie (robiąc cokolwiek
    społecznie użtecznego).

    Pozdrawiam,
    DeWe