    From: w...@p...onet.pl
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy to bedzie spam?
    Date: 19 Mar 2004 08:48:54 +0100

    > Nie śledziłem tak dokładnie całego procesu tworzenia tej ustawy
    > więc trudno mi wydać tu jakis osąd.
    > Ale niewykluczone że masz rację gdyż nasi posłowie potrafią
    > naprawdę wiele spieprzyć.

    z cala pewnoscia...zobaczymy jak teraz spieprza nowe prawo telekomunikacyjne

    > Z drugiej strony jednak nie mam również
    > za grosz zaufania do rządowych "fachowców" gdyz patrząc na
    > niektóre pomysły różnych ministerstw (zwłaszcza finansów) często
    > zastanawiam się czy to już sabotaż czy jeszcze piramidalna głupota.

    finanse to faktycznie mega pomylka, ale nie mozna tez wszystkich "fachowcow"
    wrzucac do jednego wora ;)

    > To tylko moja osobista opinia ale jak widać jestem skłonny
    > do szukania innych rozwiązań - byle tylko sensownych.

    no coz, trzeba chyba poczekac na nowelizacje ustawy, w kazdym razie baza juz
    jest

    > Dlatego nie nalezy nigdy przesadzać z restrykcyjnością blockera.
    > Hmm... czy nie mamy tu aby ładnej analogii do omawianej ustawy,
    > której poziom restrykcyjności jest bliski odsiewaniu wszystkiego jak leci?

    po pierwsze - to chyba zalezy od wykladni
    a po drugie, imho w ustawie, o ktorej mowimy, tak naprawde nie ma opt-
    in...wystarczy dobrze przeczytac ;)

    > Ano.
    > Co gorsza szanse na wymuszenie jakiejś pozytywnej zmiany
    > są jeszcze nieporównanie mniejsze niż krajowych przepisów
    > i chyba dla nas praktycznie zerowe.
    > Mozna się tylko pocieszać, że referendalna alternatywa również
    > nie była zbyt ciekawa ;-)

    a teraz bedzie jeszcze lepiej z soltysem lepperem na horyzoncie...czas sie
    ewakuowac ;)

    > Oczywiście uodo dotyczy tylko osób fizycznych, co w swojej powyższej
    > wypowiedzi przedstawiłem właśnie jako wyłączenie spod niej wszystkich
    > pozostałych - zależy z której strony się popatrzy ;-)

    jak rozumiem w uzytym przez Ciebie nawiasie bylo wylaczenie - jesli tak, to
    ok ;)

    > Nawiasem mówiąc jeśli osoba fizyczna przypadkiem jest również
    > przedsiębiorcą to jej sytuacja też wygląda nieco inaczej.

    to prawda, zatem opt-out, o ktorym wspominales, sila rzeczy musialby objac
    osoby prawne i osoby fizyczne prowadzace dzialalnosc gospodarcza...

    > Co do dyrektyw to musiałbym je osobiście przestudiować aby wyrobić
    > sobie w tym względzie zdanie

    polecam lekture...tutaj to dopiero fachowcy musieli maczac paluchy ;) ja na ten
    przyklad znalazlem w jednej dyrektywie (zdaje sie 58 o prywatnosci) artykul, w
    ktorym jeden ustep jest zaprzeczeniem zapisow drugiego ;) ot ciekawostka...

    > zbyt wiele juz bzdur uzasadniano właśnie
    > dyrektywami co później okazywało sie albo bezczelnym łgarstwem w żywe
    > oczy lub w lepszym razie tylko półprawdą (to oczywiście nie do Ciebie ;-)

    ciesze sie, ale tylko z tego, ze to nie do mnie ;)

    > Z pewnością ochrona jest tu nieco mniejsza.
    > Jednak optymalny poziom ochrony jest IMO również sprawą
    > do dyskusji gdyż opt-in to przecież nie żadna "prawda objawiona"
    > (chyba że ktoś ma takie mniemanie właśnie o dyrektywach).

    > Wiele jednak zależy też od egzekwowania prawa.

    no wlasnie, i tutaj dochodzimy chyba do sedna sprawy...co z tego, ze ustawa
    jest, skoro byle milicjant...przepraszam, policjant (chociaz roznicy chyba tak
    naprawde nie ma ;) po prostu nie ma pojecia o co chodzi.

    > Jeśli od razu zakłada się, że tego nie będzie to w zasadzie w ogóle
    > nie ma sensu czegokolwiek wprowadzać (chyba że chodzi tylko o to,
    > jak czasem podejrzewam, aby w razie czego na każdego mieć
    > jakiegoś haka).

    chyba tylko o to chodzi

    > Mnie też ta koncepcja wydaje się najbardziej zbliżona do
    > optymalnej choć to taki pomysł "na szybko" i z pewnością
    > można go jeszcze znacznie ulepszyć (biorąc m.in. pod uwagę
    > to co piszesz i wiele innych).

    pozostaje miec nadzieje, ze nowela rozwieje chociaz czesc watpliwosci i
    zostanie przygotowana w miare szybko

    > O tym nie zapominamy - gdyby tak było w ogóle nie rozważalibyśmy
    > żadnych wariantów ;-)

    zgadza sie, tylko czasami ciezko jest uszczesliwic wszystkich naraz

    pozdrawiam
    d.