  • Data: 2008-12-01 23:58:40
    Temat: Re: Czy to będzie dozwolony użytek?
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 30.11.2008 scream <n...@p...pl> napisał/a:

    > Gdzie moge wiecej dowiedziec sie na ten temat? Potrafisz podac przyklad

    Podałem - prosta reprodukcja nie jest utworem (nie mylić z utworem
    pierwotnym). Powstaje tu jedynie kolejny egzemplarz utworu pierwotnego.
    Kontr-przykład - twórcza reprodukcja, czyli np. w sposób specjalny
    dobierałeś światło aby uwypuklić/zminimalizować jakieś tam cechy utworu
    pierwotnego. W podobnym stylu: masz zdjęcie w pliku, robisz z niego
    odbitkę - to nie jest proces twórczy. Ale retusz tego zdjęcia jest już
    zwykle takim procesem i na końcu masz dwa utwory - 1) utwór pierwotny i 2)
    opracowanie tego utworu, czyli Twój retusz utworu pierwotnego.

    > jakiegos zdjecia, ktore utworem nie jest? I dlaczego akurat fotka Twoich
    > mebli kuchennych utworem będzie? :)

    To nie tyle chodzi o przedmiot/podmiot zdjęcia co czy ma ono (zmiany w
    obrębie kopii) charakter twórczy + indywidualny.

    --
    Marcin