eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoCzy prawo to tez dowód ?Re: Czy prawo to tez dowód ?
  • Data: 2006-12-11 00:42:31
    Temat: Re: Czy prawo to tez dowód ?
    Od: Adam Moczulski <a...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Paweł Sakowski napisał(a):

    >> Chcę w razie gdyby mój wywód nie przekonał sędziego, pokazać czarno
    >> na białym, że moja interpretacja przepisów KD jest identyczna jak
    >> prawników z Ministerstwa Infrastruktury.
    >
    > Nie wiem co prawda o co konkretnie chodzi, ale ogólnie interpretacja
    > Kolei Dojazdowej[1] autorstwa Twojego, MI czy też biegłego jest tyle
    > samo warta -- MI nie ma w polskim systemie prawnym żadnych szczególnych
    > względów. Rozporządzenie nie może doprecyzowywać ustawy, więc cokolwiek
    > twierdzisz na temat znaczeń pojęć ustawowych (woli ustawodawcy),
    > powinieneś uzasadnić w oparciu o tę ustawę, a nie o (prawdopodobnie)
    > później wydany i zupełnie odrębny akt (rozporządzenie).

    Chodzi nie o szczególne względy w systemie prawnym tylko w oczach
    człowieka który może jest i niezawisły, ale jednak jest tylko
    człowiekiem mniej lub bardziej czułym na blask autorytetu.

    > [1] Tak, wiem że chodziło Ci o coś innego, ale nie lubię jak ktoś coś
    > pisze, a potem się okazuje, że nie KD tylko pord, nie rozporządzenie
    > tylko pismo, nie Ministra Infrastruktury tylko kierownika budowy, nie
    > samochody tylko rowery i nie rozdają tylko kradną. A na powszechne
    > przezywanie pord jestem szczególnie uczulony.

    Konkretnie chodzi mi o to ile pasów ruchu jest na drodze. Pord twierdzi
    że : pas ruchu - każdy z podłużnych pasów jezdni wystarczający do ruchu
    jednego rzędu pojazdów wielośladowych, oznaczony lub nieoznaczony
    znakami drogowymi;
    Powszechna intepretacja (która bije we mnie) jest taka, że tych pasów
    na jezdni jest tyle ile akurat pojazdów się wepchnie. Nie ważne czy
    quadów czy KTO Rosomak. Czyli na tej samej jezdni może być w zależności
    od chwili od 0 do 4 pasów ruchu. I nie sposób przewidzieć ile ich będzie
    za chwilę, czy jakiś kierowca malucha nie uzna że się jednak zmieści
    między dwoma TIRami, czyniąc ich winnymi ewentualnego wypadku, bo jego
    zdaniem tam były trzy pasy a nie jak oni twierdzą że dwa.
    Dlatego ja uważam, że prawidłowa, zgodna z intencją ustawodawcy i
    zasadami bezpieczeństwa ruchu jest interpretacja mówiąca że pas ruchu ma
    zawsze tę samą szerokość. Że jest to pas o szerokości wystarczającej dla
    _każdego_ dopuszczonego do ruchu pojazdu. Czyli nie może być pasa ruchu
    wyznaczonego przez quady o szerokości 1.4 m, bo nie zmieszczą się na nim
    ciężarówki. Szerokość pasa na mocy ustawy musi być zawsze większa niż
    szerokość najszerszej dopuszczonej do normalnego ruchu ciężarówki. Tak
    mi to wynika z ustawy. I jak się dogrzebałem tak samo jest to ujęte w
    Rozporządzeniu MI o znakach drogowych. Minimalna szerokość oznakowanego
    pasa musi mieć 2.9m, a w wyjątkowych przypadkach można wyznaczyć
    mniejszą (ale nie mniej niż 2.75m) jednocześnie zakazując na tym pasie
    ruchu pojazdów o szerokości mniejszej niż 2.2m.

    --
    Pozdrawiam
    Adam

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1