    From: Maciek <f...@e...one.nospam.pl>
    Subject: Re: Czy prawo nie powinno regulować terminu wyborów?
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Wed, 21 Apr 2010 19:01:15 +0200

    Przemysław Adam Śmiejek napisał(a) w <hqn0eh$kuf$5@news.onet.pl> :

    > Mówisz o swojej rodzinie? Nie wiem, pewnie z waszego ojca nieuka.
    Mówię konkretnie o tobie.

    > I co, jest w niej zapis, że nie powinno być wyborów w wakacje, o który
    > postuluję? I pomimo tego zapisu zrobili w wakacje?
    A powinien być w niej wg ciebie taki zapis:
    Pkt. XX Zabrania się prezydentowi umierać, ginąć we wszelkich wypadkach
    drogowych, morskich lub lotniczych i stawać się ofiarą śmiertelną zamachów
    na 4 miesiące przed wakacjami.
    A może?
    Pkt. XX W wypadku przedterminowych wyborów prezydenckich z powodu zgonu
    prezydenta wypadających w okresie wakacji (tu wszelkie rozmaite terminy),
    termin wyborów przesuwany jest na okres powakacyjny.

    A teraz na poważnie. Wydawało mi się, ze dla dorosłego człowieka jest to
    oczywiste. Sytuacja, w której marszałek sejmu obejmuje stanowisko głowy
    państwa jest wyjątkowa. Prezydent umiera i oznacza to rzecz jasna - a tak
    szczególnie w tym przypadku jest - pewien stan kryzysowy. Władza marszałka
    jest tymczasowa i stan tymczasowości władzy państwowej powinien być
    możliwie krótki. Oczywiście na tyle krótki, na ile to tylko jest możliwe.
    Jeśli by w kalendarz uderzył prezydent, to zapewne byłby dzień - dwa - trzy
    dni żałoby i nie byłoby przeszkód szybkiego ogłoszenia wyborów. Tym razem
    słusznie partie poprosiły o zwłokę, żeby - jeśli nie wszystkich, to
    większość zmarłych pochować. I żeby się to działo bez jazgoczących o
    kampanii mediów. Wakacje są w tym wypadku mniej ważne niż ciągłość państwa
    i jego stabilizacja.

    --
    Maciek
    I spend my time wasting yours.