    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: Czy policjant może skierować wniosek do sądu ?
    Date: Sun, 26 Jun 2022 02:22:32 GMT

    On 2022-06-25, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Cały problem w tym, że nie wiemy, co tam jest ważne i co on ewentualnie
    > może ujawnić. Co do zasady, jeśli tam jest coś tajnego, to powinno to
    > być tak zorganizowane, by się spoza "strefy bezpieczeństwa" tego nie
    > dało dostrzec. Ale mamy przykład na Ukrainie, gdzie ludzie z komórkami
    > podający pozycje wojsk są problemem. Rosjanie po prostu strzelają do
    > wszystkich ich fotografujących - na wszelki wypadek. Zresztą Ukraińcy
    > też prosili, by fotek nie wrzucać do sieci.

    Tu chyba bardziej chodzi o obecną dynamikę sutuacji. Obiekty, które
    istniały przed wybuchem wojny są raczej doskonale udokumentowane.

    > Oszołom krążący po Polsce i fotografujący "tajne" obiekty moim zdaniem
    > jest problemem nie tyle w ten sposób, ze fotografuje coś cennego. Bo
    > wątpię, by to się dało zrobić spoza płotu - choć może jest coś, o czym
    > nie wiem. Problemem jest wskazywanie przez niego interesujących
    > obiektów, którymi później obce służby mogą się zainteresować.

    Nikt by o ich fotografowaniach nawet nie słyszał, gdyby tamci policjanci
    nie zrobili draki. Wychodzi trochę na to, że policja przyczyniłą się tu
    bardziej do zwócenia uwagi na ten obiekt. No bo skoro robią aż takie
    cyrki to chyba coś musi być na rzeczy?

    --
    Marcin