  • Data: 2007-02-06 18:39:46
    Temat: Re: Czy policjant ma prawo...
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde> szukaj wiadomości tego autora

    Robert Tomasik napisał(a) w wiadomości: ...
    >Użytkownik "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde> napisał w wiadomości

    >Należy taką rzecz zatrzymać najpierw, a później poddać oględzinom. Zatrzymania
    >można dokonać na podstawie legitymacji służbowej, ale ta czynność wykonana po
    >sprzeciwie właściciela wymaga zatwierdzenia przez prokuratora.

    Rozumiem, że na oględziny ma być zgoda a na zatrzymanie nie? To pewnie
    niejeden zgodzi sie na oględziny na miejscu bo na zgodę prokuratora
    (lub jej brak) to trzeba pewnie poczekać a rzecz potrzebna.

    >Tylko, ze piszesz to trochę bez znajomości rzeczy, bowiem statystycznie rozlicza
    >się czyny, a nie sprawy. Ba, może się zdarzyć że w jednej sprawie statystycznie
    >masz niewykrytgo sprawcę i akt oskarżenia.

    No to ktoś przekręcił: informatorzy, dziennikarz lub ja. Było o tym niedawno
    np. w "Rz".

    >Alkohol nigdy nie może być przyczyną wypadku. Z samej definicji, bo nie ma
    >takiego przestępstwa.

    Nie lubię tego skrótu myślowego, ale jest w użyciu. Przyczyną nie są też
    drzewa przydrożne. Ale na potrzeby kampanii ich wycinania statystyki
    odpowiednie są przyrządzane.
    Chyba odkryłem jak się to robi. Przeciwnicy drzew biorą do statystyk
    tylko wypadki śmiertelne (stosunkowo częste przy zderzeniu z drzewem).
    Gdy wrogiem ma być alkohol to "lepiej" wziąć wszystkie wypadki (lwb również
    kolizje) a "pijanymi" nazywa się też tych z 0.2-0.5 promila) a i pieszych
    można zaliczyć. Jeżeli jeszce mało to podaje się uczestników a nie tylko
    sprawców.
    Narzekający na drogi (starający się o kasę w Brukseli też) umieszczają
    w statystykach jako oddzielną przyczynę... skrzyżowania.
    Zwalczający konkurencję w transporcie - zmęczenie kierowców.

    > Natomiast, niezależnie od tego, komu zostanie przypisana
    >wina kierujący jadący pod wpływem zawsze dostanie zarzut kierowania pod wpływem.

    Słusznie. Tylko że oprócz tego winę za wypadek próbuje się przypisać temu po
    spożyciu. A przynajmniej zawsze robią tak dzienikarze w newsach.

    Arek