    From: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy policjant ma prawo...
    Date: Mon, 5 Feb 2007 22:31:58 +0100

    C.R.E.E.D <"mrmotaba@"@wp.pl> napisał(a) w wiadomości: ...
    >Dnia Mon, 5 Feb 2007 19:30:02 +0100, S&B napisał(a):
    >
    >przykro ,ale to są powszechne praktyki policji - zrobią WSZYSTKO aby
    >statystyki wykryć i zatrzymań uległy poprawie

    No cóż - tu może było rzeczywiste dążenie do poprawy wykrywalności.
    Może ktoś wie - jak to powinno wyglądać jeżeli nie ma zgody właściciela?
    Nakaz prokuratora?

    Bo prawdziwe "poprawianie" statystyk odbywa się inaczej: łączy się
    podobne sprawy (np. włamania - słusznie niekiedy podejrzewając, że to
    akurat ci sami sprawcy) w jedną sprawę o ile sprawców nie wykryto.
    I na odwrót, w przypadku wykrycia/złapania sprawców nawet w przypadku
    oczywistej "serii" dzieli się sprawę na kilka (np. każdy włam
    oddzielnie) aby było więcej wykrytych.
    W przypadku kolizji/wypadków jeżeli ktoś przekroczy 0.2 promila to
    przyczyną zawsze jest wg. "klasyfikatorów" alkohol, nawet gdy to
    oczywista bzdura bo przepisy rażąco złamał i doprowadził do zdarzenia
    inny uczestnik ruchu (np. pieszy).
    Tylko ze spadkiem kradzieży samochodów się podłożyli bo jest to
    niemal wyłącznie wynik taniego importu (są też inne przyczyny,
    niekoniecznie działania "rządu"). Ktoś zauważył, że spadek głównie
    w modelach z za zachodniej granicy (po co kupować na części od
    złodzieja jak można tanio legalnie) a "japończyków" bywa, że kradną więcej.
    Jakie zapotrzebowanie na sukcesy takie i manipulacje statystykami.
    Ale nie czepiajcie się policjantów, dziennikarze w swoich relacjach
    nie lepsi...

    Arek