eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoCzy policja ma prawo udostępnić moje dane kontroli biletowej? › Re: Czy policja ma prawo udostępnić moje dane kontroli biletowej?
    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy policja ma prawo udostępnić moje dane kontroli biletowej?
    Date: Sat, 15 Feb 2003 12:45:55 +0100

    I boję się, że tak będzie, dopóki:
    - albo nie zostanie ukarany za nadużycie uprawnień / niedopełnienie
    obowiązków choćby jeden urzędnik w tego typu sprawie;
    - albo Sąd Najwyższy nie wyda rozsądnego wyroku w tej sprawie;
    - albo ktoś nie zmieni ustawy tak, by nie było wątpliwości
    interpretacyjnych.
    Ta ustawa, to w mojej ocenie jest potworny bubel. Miała teoretycznie
    zabezpieczyć nas przed niechcianą pocztą. W praktyce reklamy jak
    przychodziły, tak przychodzą, tylko że teraz nazywają się "druki
    bezadresowe". Za to urzędnicy (i nie tylko) mają pretekst do piętrzenia
    problemów. Kilka tygodni temu, jakiś mądry na tej grupie chciał się
    dopatrzyć naruszenia tej ustawy przez spółdzielnię, która wysłane przez
    siebie pismo via sprzątaczka pozostawiła u sąsiada. Pismo było w zaklejonej
    kopercie, no ale na kopercie było nazwisko, imię i adres.
    Jeszcze chwila obowiązywania tego stanu rzeczy i popadniemy w taki absurd,
    że witając się na ulicy będziemy używać pseudonimów w obawie, że ktoś
    podsłucha nazwisko rozmówcy.